کد خبر : 249814
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۹:۱۴
-

انهدام باند کلاهبرداری اسکیمری در قائم شهر

انهدام باند کلاهبرداری اسکیمری در قائم شهر

به گزارش قائم آنلاین، سرهنگ سامع خورشاد گفت: در پی مراجعه تعدادی از هموطنان به مراجع قضائی و انتظامی مازندران مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب آنها ، موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قائم شهر قرار گرفت. رئیس پلیس فتا مازندران افزود: کلاهبرداران با راه اندازی دستگاه اسکیمر در یکی از پمپ

به گزارش قائم آنلاین، سرهنگ سامع خورشاد گفت: در پی مراجعه تعدادی از هموطنان به مراجع قضائی و انتظامی مازندران مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب آنها ، موضوع در دستور کار پلیس فتا شهرستان قائم شهر قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: کلاهبرداران با راه اندازی دستگاه اسکیمر در یکی از پمپ بنزین‌های سطح کشور و میوه فروشی‌های سیّار و دوره گرد با دریافت کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به کپی برداری از آن‌ها کرده و پس از انتقال چند باره وجوه در کارت‌های بانکی مختلف ، برای خرید طلا به یکی از طلا فروشی‌های استان‌های همسایه مراجعه و با استفاده از کارت شناسایی جعلی اقدام به خرید می‌کردند.
سرهنگ خورشاد تصریح کرد: ماموران با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی متهمان و مخفیگاه‌های آن‌ها در شهرستان قائم شهر شده و در یک عملیات غافلگیرانه متهمان را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.
رئیس پلیس فتا مازندران با اشاره به اعتراف متهمان به جرم ارتکابی خود گفت: آن‌ها با کُپی کردن ۴۵۱ عدد عابر کارت شهروندان اقدام به خرید طلا کرده و بر اساس کارشناسی به عمل آمده، مبلغ سرقت شده از حساب‌های بانکی مالباختگان ۲۰ میلیاردریال برآورد شده است.
سرهنگ سامع خورشاد از تکمیل پرونده برای ادامه سیر مراحل قانونی و نیز تحویل متهمان به مراجع قضایی خبر داد و از شهروندان خواست: هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه کارخوان (سیّار) ، رمز اول توسط دارنده کارت وارد شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنند. همچنین فروشنده موظف است، دستگاه pos را در اختیار خریدار قرار دهد.
رئیس پلیس فتا مازندران به شهروندان توصیه کرد: با مشاهده محتوای مشکوک و مجرمانه، به سایت پلیس فتا cyberpolice.ir مراجعه در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها و صفحات اجتماعی انجام شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − چهار =