کد خبر : 249784
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
-

استقرار پهپادهای «ام کیو-۹» آمریکا در رومانی جهت انجام ماموریت‌های جاسوسی

استقرار پهپادهای «ام کیو-۹» آمریکا در رومانی جهت انجام ماموریت‌های جاسوسی

به گزارش قائم آنلاین، رسانه‌ها از اعزام چند فروند پهپاد جاسوسی ارتش آمریکا  به همراه شماری پرسنل نیروی هوایی این کشور به رومانی برای انجام ماموریت‌های جاسوسی خبر دادند. به نوشته وبگاه «یونیورسال نت» نیروی هوایی آمریکا شماری پهپاد «ام کیو -۹ ریپر» و ۹۰ پرسنل نیروی هوایی خود را به پایگاه هوایی «کمپی ترزی»

به گزارش قائم آنلاین، رسانه‌ها از اعزام چند فروند پهپاد جاسوسی ارتش آمریکا  به همراه شماری پرسنل نیروی هوایی این کشور به رومانی برای انجام ماموریت‌های جاسوسی خبر دادند.

به نوشته وبگاه «یونیورسال نت» نیروی هوایی آمریکا شماری پهپاد «ام کیو -۹ ریپر» و ۹۰ پرسنل نیروی هوایی خود را به پایگاه هوایی «کمپی ترزی» در شمال غربی رومانی اعزام کرده است. این تحرک جدید برای انجام ماموریت‌های اطلاعاتی، جاسوسی و شناسایی و پشتیبانی هوایی از عملیات ناتو صورت گرفته است.

ژنرال «جف هاریگین» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا و آفریقا در این باره گفت: «استقرار پهپادهای ام کیو-۹ ما در این مکان مهم و راهبردی به متحدان و شرکای اطمینان می‌دهد و در عین حال پیامی سریع به تهدید نوظهور از سوی دشمنان ارسال می‌کند.»

آمریکا اعلام کرده که این تحرک جدید نظامی با هماهنگی کامل به دولت رومانی انجام شده است. نیروی هوایی آمریکا شمار دقیق پهپادهای اعزامی به رومانی را به دلایل امنیتی فاش نکرده است.

مقر فرماندهی دفاع هوایی و موشکی آمریکا در اروپا چندی قبل «تاد» پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی خود را در رومانی مستقر کرد.مقر اروپایی نظامیان آمریکا نیز یکی از دو مقر فرماندهی این کشور با تمرکز بر اروپا، بخش هایی از آسیا، خاورمیانه، قطب شمال و اقیانوس اطلس است. این مقر فرماندهی بیش از ۶۰ هزار نیرو و پرسنل غیرنظامی  را بر عهده دارد.

آمریکا اعلام کرده که سامانه تاد بر تهدید های خارج از ناحیه «اروپا-آتلانتیک» تمرکز خواهد داشت. تاد، سامانه موشکی ضد بالستیک ساخت شرکت «لاکهید مارتین» است.  برد رادار این سامانه ۱۰۰کیلومتر، برد عملیاتی موشک‌های آن ۲۰۰ کیلومتر و سقف پرواز آن ۱۵۰ کیلومتر است . روسیه رقیب آمریکا نیز به تازگی در واکنش به اقدام‌های آمریکا از آماده شدن سامانه موشکی بسیار قدرتمند «اس-۵۰۰» خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − یک =