کد خبر : 248757
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
-

افتتاح بخش ICU ویژه کرونا در بیمارستان لبافی نژاد

افتتاح بخش ICU ویژه کرونا در بیمارستان لبافی نژاد

به گزارش قائم آنلاین، دکتر علیرضا زالی در این مراسم بهره برداری از دو پروژه رفاهی و درمانی در این مرکز را از نظر بازه زمانی و سرعت و شتاب عمرانی بسیار مطلوب عنوان کرد و بازسازی پاویون دستیاران تخصصی و همچنین افتتاح بخش ICU را باعث ارتقای مراقبت بهینه از بیماران در این بیمارستان

به گزارش قائم آنلاین، دکتر علیرضا زالی در این مراسم بهره برداری از دو پروژه رفاهی و درمانی در این مرکز را از نظر بازه زمانی و سرعت و شتاب عمرانی بسیار مطلوب عنوان کرد و بازسازی پاویون دستیاران تخصصی و همچنین افتتاح بخش ICU را باعث ارتقای مراقبت بهینه از بیماران در این بیمارستان برشمرد.

وی با اشاره به پتانسیل بالا و ظرفیت‌های بیمارستان لبافی نژاد در حوزه‌های درمانی و آموزشی و پژوهشی؛ وجود دو پژوهشکده در این مرکز آموزشی را منحصر به فرد دانست.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله بیماری کرونا گفت: خدمات آموزشی و تحقیقاتی تناقضی باهم نداشته و خدمت به مردم به خوبی انجام می‌شود. اولین پژوهشکده چشم در بیمارستان لبافی نژاد راه اندازی شد و به زودی پژوهشکده اورولوژی در این بیمارستان فعال می‌شود.

زالی بیمارستان لبافی نژاد را دارای توانایی فوق العاده بالایی برشمرد که می‌تواند به عنوان یک مدل جامع برای ایجاد یک بیمارستان هوشمند استفاده شود و افزود: با توجه به گام‌های آغازینی که در این مرکز برداشته شده است با یک طراحی و معماری مناسب بیمارستان لبافی نژاد می‌تواند یک کاندیدای بسیار با کیفیت در زمینه تبدیل به بیمارستان هوشمند باشد.

زالی بیمارستان هوشمند را یکی از نیازهای امروز در دنیا و کشورمان ذکر کرد که این بیمارستان‌ها مشتری مدار و محور مدار هستند و افزود: سیستم‌های نرم افزاری در بیمارستان‌های هوشمند کاربرد زیادی دارد و در بیمارستان‌های هوشمند جراحی‌های مختلف از راه دور مدیریت خواهد شد.

وی با بیان این که از نظر مدیریتی یک بیمارستان هوشمند یک مرکز بیمار محور است، گفت: بیمارستان لبافی نژاد مشتری مدار، محور مدار و فرایند مدار بوده و در حد اعلا به خدمات‌ رسانی به بیمار می‌پردازد.

زالی توانمندی بالای اساتید و محققان و متخصصان این مرکز در سطح ملی و فراملی را ستودنی و مایه افتخار برشمرد و پیشتازی و پیشقراولی بیمارستان لبافی نژاد در شکل گیری چشم پزشکی و ارولوژی نوین در کشور را یادآور شد.

رییس دانشگاه روحیه جهادی موجود در کالبد بیمارستان لبافی نژاد که منجر به بهره برداری از پروژه های مذکور در زمانی بسیار کوتاه بدون در نظر گرفتن محدودیت‌ها شد را ستود و خاطرنشان کرد: بدون شکل گیری یک جریان عاطفی مثبت ایجابی بسیاری از رخدادهای مدیریتی ابتر می ماند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع سلامت دکتر زارع جوشقانی، به دستاوردهای مبتکرانه وی در حوزه آموزش و درمان و مدیریت جراحی از راه دور اشاره کرد و گفت: از این طریق دانشجویان و بیماران در اقصی نقاط کشور می‌توانند به اساتید و محتواهای آموزشی این مرکز دسترسی داشته باشند.

زالی این بیمارستان را پیشتاز و پیشقراول در حوزه های علمی و مایه افتخار دانشگاه برشمرد و مشارکت عالمانه آن در راستای تحقق مسئولیت پذیری اجتماعی در حوزه کووید ۱۹ را یادآور شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، بخشICU ویژه کرونا دارای مساحتی بالغ بر ۱۰۵ متر مربع و ظرفیت اسمی هفت تخت مجهز به دستگاه ونتیلاتور، ساکشن سانترال و مانیتور است.

بخش مذکور که دارای محفظه ایزولاسیون فشار منفی، دستگاه سونوگرافی و مجهز به تهویه اگزاس و سه دریچه تهویه هوا منفک از سیستم تهویه مرکزی بیمارستان است، مورد بازسازی فیزیکی کامل دیوارپوش ها و کف پوش با زیرسازی جدا مطابق با استانداردهای بین المللی قرار گرفته است.

گفتنی است در این مراسم پاویون دستیاران تخصصی نیز مورد بهره برداری قرار گرفت که دارای مساحت فضای فیزیکی حدود ۴۰۰ مترمربع و مشتمل بر ۹ اتاق دو و سه تخته است. این پاویون مجهز به مبلمان کامل و طراحی داخلی، سیستم وایرلس و اینترنت پرسرعت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 1 =