کد خبر : 246302
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
-

باشگاه‌های ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شود

باشگاه‌های ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شود

به گزارش قائم آنلاین، متن نامه علیرضا منادی سفیدان به سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان به شرح زیر است: «جناب آقای دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سلام علیکم احتراما همانطور که مستحضرید یکی از ملزومات و ارکان مهم سلامت انسان، ورزش کردن و انجام فعالیت‌های جسمانی صحیح می باشد. با

به گزارش قائم آنلاین، متن نامه علیرضا منادی سفیدان به سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سلام علیکم

احتراما همانطور که مستحضرید یکی از ملزومات و ارکان مهم سلامت انسان، ورزش کردن و انجام فعالیت‌های جسمانی صحیح می باشد. با عنایت به شرایط پیش آمده در بحران شیوع کرونا، توصیه عمده جنابعالی و پزشکان برای مردم تقویت سیستم ایمنی و همچنین شاداب بودن و داشتن روحیه بالا و دوری از هرگونه استرس و فشار عصبی، در مواجهه با این بیماری است.

با وجود سیاست کلی نظام سلامت مبنی بر «اولویت پیشگیری بر درمان»، تایید می‌فرمایید رد یک سویه انجام هرگونه فعالیت ورزشی جمعی و همگانی در جامعه و بدون در نظر گرفتن محاسن و فواید آن و تاثیرات مثبت آن در سلامت جسم و ایجاد نشاط اجتماعی، به نوعی پاک کردن صورت مساله بحران است.

به نظر می رسد تصمیم گیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تعطیلی فعالیت باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور با سیاست «ارتقاء سلامت روانی جامعه با ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی، رفع موانع تنش آفرین در زندگی فردی و اجتماعی، ترویج آموزش‌های اخلاقی و معنوی و ارتقاء شاخص های سلامت روانی» همخوانی ندارد.

در حالیکه باشگاه‌های ورزشی می توانند به عنوان همراه و شریک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در درمان و مبارزه با این ویروس کمک و یاور آن وزارتخانه باشند اما متاسفانه شاهد بیکاری تعداد قابل توجهی از کارکنان این باشگاه‌ها در سراسر کشور و همچنین افزایش افسردگی در میان علاقمندان به ورزش هستیم.

با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و عدم انجام حرکت‌های جسمانی و ورزشی توسط جوانان و نوجوانان، این وضعیت خود زمینه‌ساز افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا می‌شود. عوارض این شرایط، کم تحرکی و تنبلی جسمانی می تواند تا مدت‌ها حتی بعد از ایام کرونا نیز اثرات مخرب و مضر در پی داشته باشد.

با توجه به مطالب فوق انتظار دارد، باشگاه‌های ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی بخصوص فاصله اجتماعی، دایر گشته و به یاری و کمک شبکه بهداشت کشور در مبارزه با شیوع این بیماری بپردازند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + دوازده =