کد خبر : 243429
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
-

کمبود بنزین در ونزوئلا وخیم‌تر شد

کمبود بنزین در ونزوئلا وخیم‌تر شد

به گزارش قائم آنلاین، پالایشگاه ال پالیتو ظرفیت تولید روزانه ۱۴۶ بشکه را دارد و کمتر از یک هفته از آغاز مجدد فعالیتش می گذشت که با آتش سوزی روبرو شد. بدنبال تعلیق فعالیت ال پالیتو، ونزوئلا اکنون برای تولید بنزین تنها روی پالایشگاه کاردون حساب می کند. تاسیسات کاردون ظرفیت پالایش ۳۰۰ هزار بشکه

به گزارش قائم آنلاین، پالایشگاه ال پالیتو ظرفیت تولید روزانه ۱۴۶ بشکه را دارد و کمتر از یک هفته از آغاز مجدد فعالیتش می گذشت که با آتش سوزی روبرو شد. بدنبال تعلیق فعالیت ال پالیتو، ونزوئلا اکنون برای تولید بنزین تنها روی پالایشگاه کاردون حساب می کند. تاسیسات کاردون ظرفیت پالایش ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت را دارد اما بر اساس گزارش رویترز، تولید بنزین این پالایشگاه تا روز چهارشنبه ۳۰ هزار بشکه در روز بوده است.

کمبود بنزین در ونزوئلا نتیجه تولید کمتر نفت خام و سالها سوءمدیریت پالایشگاهها و همچنین تحریمهای آمریکاست که مانع واردات بنزین به این کشور آمریکای جنوبی شده است. با وجود این که ونزوئلا اوایل امسال از ایران بنزین وارد کرد اما کمبود بنزین به حدی شدید بوده است که مردم به سمت استفاده از نفت از میادین و تولید دست ساز بنزین روی آورده اند.

رویترز ماه گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود در میدان نفتی تعطیل شده لاکانسپسیون در غرب ونزوئلا، مردم از خطوط لوله که برای انتقال نفت این میدان به مخازن مورد استفاده قرار می گیرد، نفت را به سرقت می برند. کارمندان شرکت PDVSA که حقوقشان با توجه به ابرتورم ونزوئلا بسیار ناچیز است، با قبول رشوه چشمشان را به روی این سرقتها می بندند.

تولید نفت ونزوئلا تحت فشار تحریمهای واشنگتن و پاندمی ویروس کرونا امسال به رکورد پایینی سقوط کرده است. تولید این کشور در سپتامبر به ۳۹۷ هزار بشکه در روز در مقایسه با ۱.۲ میلیون بشکه در روز پیش از ژانویه سال ۲۰۱۹ که آمریکا دولت ونزوئلا و صنعت نفت این کشور را را هدف تحریم قرار داد، کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال جدیدترین آماری که بلومبرگ منتشر کرده است نشان می دهد صادرات نفت ونزوئلا در نوامبر به بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرد و این کشور با غیرفعال کردن فرستنده نفتکشها و تغییر نام آنها موفق شد به دور زدن تحریمها ادامه دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × سه =