کد خبر : 243491
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
-

پرداخت ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در عباس‌آباد

پرداخت ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در عباس‌آباد

به گزارش قائم آنلاین، حسن خیریانپور در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در فرمانداری عباس آباد برگزار شد ، افزود : این میزان تسهیلات از منابع مختلف مانند بند ۱۸ تسهیلات روستایی ، بند الف رونق تولید ، کسب و کارهای خسارت دیده ناشی از ویروس کرونا تامین و پرداخت شده است. وی

به گزارش قائم آنلاین، حسن خیریانپور در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در فرمانداری عباس آباد برگزار شد ، افزود : این میزان تسهیلات از منابع مختلف مانند بند ۱۸ تسهیلات روستایی ، بند الف رونق تولید ، کسب و کارهای خسارت دیده ناشی از ویروس کرونا تامین و پرداخت شده است.

وی میزان تسهیلات پرداختی در عباس آباد را ۳۴۶ درصد بیشتر از سهمیه شهرستان برآورد کرد و گفت : افزایش این میزان در پرداخت تسهیلات اشتغال ناشی از بررسی مشکلات و پی گیری های فراوان مسئولان استانی و محلی بوده است.

خیریانپور از برگزاری ۱۰۷ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان عباس آباد از ابتدای سال جاری تا پایان ماه مهر خبر داد و افزود که حدود ۷۰ درصد مصوبات این نشست ها اجرایی شده که نتیجه آن احیای و بازگشت به تولید ۶ واحد از ۳۱ واحد تولیدی راکد بوده است ضمن این که تلاش برای بازگرداندن سایر واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید هم ادامه دارد.

وی گفت : یکی از اقدامات در دست انجام رفع تملک سه واحد راکد در اختیار بانک ها است که امیدواریم محقق شود.

معاون استاندار مازندران با اعلام این که از مجموع  ۹۵۱ قطعه زمین موسوم به ۱۰ هکتاری در غرب مازندران ، بیشترین  قطعات مربوط به شهرستان عباس آباد است ، گفت : اگر چه ۲۱۳ قطعه از این زمین ها متروکه است ، اما برای زراعت چوب در ۱۷ هکتار یادداشت تفاهم امضاء شده است.

وی افزود : همچنین در قالب طرح جهش تولید طی این مدت چهار طرح تولیدی و اقتصادی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با سرمایه گذاری حدود ۲۴ میلیارد تومان هم در عباس آباد شناسایی شده که تا پایان سال به سرانجام خواهد رسید.

خیریانپور توسعه کشت گلخانه ای را از مهم ترین ظرفیت های شهرستان عباس آباد معرفی کرد و گفت : از چند سال پیش ۲ روستای “کرکاس ” و با ” با اوج خیل ”  در این شهرستان به عنوان روستاهای بدون بیکار معرفی شدند و تسهیلات قابل توجهی از محل صندوق توسعه کار آفرینی برای ایجاد اشتغال در آنها هزینه شده است.

وی با اعلام این که در شهرستان عباس آباد یکهزار و ۱۴۸ واحد گلخانه به مساحت حدود ۱۴۰ هکتار فعال است ، افزود : امسال هم با پیگیری های فراوان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان و استان ، حدود سه هکتار به وسعت گلخانه های شهرستان افزوده شده و تعدادی در آنها مشغول کار شده اند.

خیریانپور به سرانجام رساندن ۶۰ واحد بومگردی و ۱۳ اسکله تفریحی و توریستی را از دیگر اقدامات در دست اجرا در شهرستان عباس آباد تا پایان دولت دوازدهم معرفی کرد و خواستار همکاری مسئولان محلی و استانی برای تحقق آن شد.

استاندار مازندران نیز گفت: رفع موانع تولید و فعالیت واحدهای تولیدی و تسهیل زمینه برای آغاز و تداوم مجموعه های اقتصادی از ماموریت‌های اساسی ستاد تسهیل است.

حسین زادگان بیان کرد: یکی از اولویت های استان حمایت از راه اندازی پایانه محصولات کشاورزی می باشد که تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری صورت گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =