کد خبر : 243318
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۲۵
-

خبر خوش برای سربازان

خبر خوش برای سربازان

به گزارش قائم آنلاین، امیردریاداردوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در خصوص حقوق سربازان اظهارداشت: برابر هماهنگی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه دولت، حقوق سربازان وظیفه از ابتدای سال ۱۴۰۰ میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.  امیردریادار دوم رحیم پور تصریح کرد: در حال حاضر میانگین حقوق سربازان وظیفه

به گزارش قائم آنلاین، امیردریاداردوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در خصوص حقوق سربازان اظهارداشت: برابر هماهنگی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه دولت، حقوق سربازان وظیفه از ابتدای سال ۱۴۰۰ میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

 امیردریادار دوم رحیم پور تصریح کرد: در حال حاضر میانگین حقوق سربازان وظیفه نیروهای مسلح ۴۸۰ هزار تومان است که از ابتدای سال ۱۴۰۰ این مبلغ به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خواهد رسید که با این افزایش سه برابری حدود ۶۰ درصد قانون در خصوص حقوق سربازان محقق خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: در گام بعدی هدف‌گذاری ستاد کل نیروهای مسلح تحقق صددرصدی قانون در موضوع حقوق سربازان باشد که امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه دولت محقق شود.

وضعیت خرید خدمت سربازی در بودجه ۱۴۰۰

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در شهریور سال گذشته به این موضوع اشاره کرده بود که مشمولان غایب منتظر اجرای دوباره طرح و برنامه‌ای در آینده نباشند و هیچ راهی جز انجام خدمت سربازی وجود ندارد. اما با ارائه لایحه بودجه دولت روز گذشته بار دیگر شائبه بازگشت این طرح تقویت شده است.

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بار دیگر شاهد قرار گرفتن سرفصل درآمدی جریمه زمان غیبت مشمولان بودیم. دولت پیشبینی درآمد هزار میلیارد تومانی را از این محل داشته است. این سرفصل معمولا به همان طرح خرید سربازی توسط مشمولان غایب اختصاص داشته است. این طرح در سال‌های قبل انجام شد و مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت داشتند می‌توانسند با پرداخت مبلغی بر اساس مدرک تحصیلی خود اقدام به دریافت کارت معافیت سربازی کنند. با این حال در نهایت با مخالفت اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح همراه شد و سردار موسوی رئیس این اداره طی مصاحبه‌هایی به پایان این طرح و عدم بازگشت آن اشاره کرده بود.

در لایحه بودجه سال ۹۴ در بخش درآمدهای حاصل از جرایم و خسارت ردیفی به بودجه اضافه شد که نشان از پیشبینی دولت برای شناسایی درآمد از این محل داشت. ردیف ۱۵۰۱۲۸ لایحه بودجه ۹۴ درآمد هزار میلیارد تومانی را پیشبینی کرده بود. در سال ۹۵ این سرفصل درآمدی به ۳ هزار میلیارد تومان و در سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیز دولت پیشبینی درآمدی ۱۵۰۰ میلیارد تومان را در لایحه بودجه گنجانده بود. در لایحه بودجه ۹۸ و ۹۹ این سرفصل هم‌زمان با توقف طرح جریمه مشمولان غایب حذف شد. اما بار دیگر در لایحه بودجه ۱۴۰۰ که روز گذشته از طرف دولت به مجلس تقدیم شد این سرفصل درآمدی اضافه شده است. البته گمانه‌زنی‌های زیادی در این خصوص وجود دارد و نمی‌توان اظهارنظر دقیق و قطعی در این خصوص داشت. برخی کارشناسان از مخالفت نیروهای مسلح با این طرح می‌گویند و ذکر می‌شود که حتی اگر دولت قصد اجرای چنین طرحی داشته باشد با مخالفت‌های موجود امکان‌پذیر نیست. برخی دیگر نیز این طرح را در راستای موارد مطرح‌شده توسط نمایندگان مجلس برای دریافت مالیات از مشمولان غایب عنوان می‌کنند. بر این اساس باید منتظر ماه‌های آتی و اظهارنظرهای دولت و مجلس در این خصوص بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − 3 =