کد خبر : 243340
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
-

توسلی: کرونا بیشترین آسیب را به ورزش نابینایان زده است

توسلی: کرونا بیشترین آسیب را به ورزش نابینایان زده است

به گزارش قائم آنلاین، فائزه توسلی در گفت و گو ، اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا و تعطیلی اردوها متاسفانه کلیه فعالیت های ورزشی بانوان نابینا و کم بینا به خاطر دازشتن شرایط خاص متوقف شده و آسیب جدی از نظر روحی و روانی به ورزشکاران وارد شده است. وی با بیان این که

به گزارش قائم آنلاین، فائزه توسلی در گفت و گو ، اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا و تعطیلی اردوها متاسفانه کلیه فعالیت های ورزشی بانوان نابینا و کم بینا به خاطر دازشتن شرایط خاص متوقف شده و آسیب جدی از نظر روحی و روانی به ورزشکاران وارد شده است.

وی با بیان این که اکثر رشته های ورزشی نابینایان و کم بینایان” لمسی” است، گفت: پیگیری امور ورزشی ورزشکاران نابینا و کم بینا به خاطر شرایط جسمانی آنها به صورت آنلاین امکانپذیر نیست و تنها در بعضی رشته ها همچون شطرنج، می توان مسابقاتی را به صورت مجازی و آنلاین برگزار کرد.

نایب رییس بانوان فدراسیون نابینایان و کم بینایان با اشاره به تعطیلی بیشتر رشته های ورزشی این حوزه، ادامه داد: متاسفانه درصد آسیب کرونا در ورزشکاران نابینا و کم بینا بیشتر از سایر رشته های ورزشی بوده و جبران این آسیب به راحتی امکانپذیر نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط کرونا در ایران و جهان، چقدر امکان کسب سهمیه پارالمپیک توکیو توسط بانوان نابینا و کم بینا وجود دارد؟ افزود: هیچ امیدی برای کسب سهمیه در بخش بانوان وجود ندارد.

توسلی همچنین از زهرا جلیلوند، الهه قلی فلاح، ملیحه صفایی و مژگان طرفی نژاد به عنوان سفیران جنبش پارالمپیک در بخش نابینایان و کم بینایان نام برد.

وی پیرامون این پرسش که آیا برای حضور بانوان نابینا و کم بینا در پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ برنامه ای دارید یا خیر؟ اظهار کرد: قرار است ۲ نفر از بانوان نابینا و کم بینا در مسابقات بین المللی اسکی که دی ماه به میزبانی ایران برگزار می شود، شرکت کنند که امیدوارم امتیاز لازم را در این مسابقات کسب کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =