کد خبر : 243381
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
-

اوپک‌پلاس تصمیم عاقلانه‌ای گرفت

اوپک‌پلاس تصمیم عاقلانه‌ای گرفت

به گزارش قائم آنلاین، بیژن زنگنه پس از برگزاری دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک‌پلاس در جمع خبرنگاران گفت: کاهش تولیدی که تا پایان سال جاری میلادی داریم ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه است که این مقدار کاهش تولید برای ماه ژانویه

به گزارش قائم آنلاین، بیژن زنگنه پس از برگزاری دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک‌پلاس در جمع خبرنگاران گفت: کاهش تولیدی که تا پایان سال جاری میلادی داریم ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه است که این مقدار کاهش تولید برای ماه ژانویه ۲۰۲۱ به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه تغییر یافت و مقدار کاهش تولید در ماه‌های پس از ژانویه نیز در نشست‌های بعدی وزارتی اوپک‌پلاس مشخص می‌شود.

وی افزود: اگر طی ماه‌های آینده نیز برای تغییر سطح کاهش تولید تصمیمی گرفته شود، به هر حال این مقدار بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نخواهد بود.

زنگنه با بیان اینکه تصمیم‌ نهایی در ماه‌های آینده و در نشست‌های آینده گرفته می‌شود، ادامه داد: هر تصمیمی در این زمینه تابع عرضه و تقاضای بازار خواهد بود و به نظر می‌رسد این تصمیم که با جلب نظر اعضا گرفته شد، عاقلانه‌ است.

وی افزود: با توجه به عدم قطعیت‌ها، نشست‌های ماهانه می‌تواند به حفظ ثبات در بازار و تحقق هدف اوپک و غیراوپک برای رسیدن به قیمتی منصفانه در بازار کمک کند.

زنگنه درباره تأثیرگذاری این تصمیم بر قیمت بازار نیز گفت: بعید می‌دانم تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر بازار داشته باشد، زیرا روزانه ۵۰۰ هزار بشکه رقم زیادی نیست، ضمن اینکه تصمیم کنونی برای یک ماه گرفته شده است و برای ماه‌های بعدی در نشست‌های آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 17 =