کد خبر : 243192
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
-

راهنمای خرید کارت شبکه برای سرور HPE

راهنمای خرید کارت شبکه برای سرور HPE

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام یاقوت سرخ، در ابتدا ارسال فایل بین چند کامپیوتر کارآسانی نبود به طوری که شما باید از یک ذخیره ساز مثل فلاپی استفاده می کردید ولی امروزه ارتباط شبکه برای هر سرور یا کامپیوتری ضروری است. نیاز به اینترنت از ابتدایی ترین نیازهای یک سرو است یا اتصال سرورها

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام یاقوت سرخ، در ابتدا ارسال فایل بین چند کامپیوتر کارآسانی نبود به طوری که شما باید از یک ذخیره ساز مثل فلاپی استفاده می کردید ولی امروزه ارتباط شبکه برای هر سرور یا کامپیوتری ضروری است.

نیاز به اینترنت از ابتدایی ترین نیازهای یک سرو است یا اتصال سرورها با هم، شما برای پاسخ به این نیازها به کارت شبکه (NIC) احتیاج دارید.

هر سروری برای برقراری ارتباط با شبکه حداقل از یک NIC: Network Interface Card که به آن کارت شبکه می گویند استفاده می نماید. در واقع کارت شبکه نقش پل را بین سرورها بازی می کند.

سرور شما برای ارتباط با اینترنت به کارت شبکه نیاز دارد، این کارت می تواند چندین سرور را به هم وصل کند و بین آن ها ارتباط سیمی و بی سیم برقرار کند. کارت شبکه هم چنین می تواند دیتاهای ارسالی در شبکه را کنترل کند.

در واقع بدون وجود کارت شبکه روی سرور،  سرور بلا استفاده بوده و فایده ای نخواهد داشت. هدف از قرار گرفتن سرور بر روی شبکه های کامپیوتری ارائه خدمات به سایر کامپیوترهای موجود در شبکه است پس اگر سرور با این شبکه ارتباط نداشته باشد، نمی تواند وظیفه خود را انجام دهد.

در هنگام خرید کارت شبکه برای سرورHP باید به مواردی توجه داشته باشیم که در ادامه به توضیح در مورد این موارد می پردازیم.

مورد اول: نوع کارت شبکه از نظر روس اتصال با سرور.

کارت شبکه های قابل استفاده روی سرور های اچ  پی به دو روش قابل اتصال روی سرورهای اچ پی می باشند. روش اول اتصال بر رایزکارت سرور و یا همان پورت های PCIe معمولی موجود روی سرور.

روش دوم نصب روی اسلات FLR سرور. یک سری از کارت شبکه ها هم وجود دارند که مختص سرور Blade سرورهای اچ پی هستند که به این نوع از کارت شبکه های FLB  گفته می شود.

در این مرحله از خرید کارت شبکه باید توجه داشته باشید که بر روی سرورتان اسلات خالی وجود دارد یا نه و در صورت وجود اسلات خالی این اسلات چه نوع اسلاتی است. اسلات معمولی PCIe یا FLR.

مورد دوم: سرعت مورد نیاز برای کارت شبکه.

در این مرحله متناسب با نیازمان باید تعیین کنیم که چه سرعتی برای ارتباط سرورHPE با شبکه ی موجود خود نیاز داریم. در این مرحله می بایست به میزان اطلاعاتی که قرار است ما بین سرور و شبکه جابجا شود را مشخص کنیم و با توجه میزان اطلاعاتی که قرار است میان سرور و شبکه کامپیوتری جابجا شود به انتخاب سرعت کارت شبکه بپردازیم.

برای مثال روی سرور HPE Proliant DL۳۸۰ Gen۹ می توان از کارت شبکه ها با سرعت ۱گیگ تا ۲۵گیگ بر ثانیه استفاده کنیم.

مورد سوم: نوع ارتباط کارت شبکه با شبکه کامپیوتری

در این مرحله می بایست به نوع ارتباط کارت شبکه با سرور توجه کنیم . منظور از نوع ارتباط نوع درگاه کارت شبکه است. سرور یا توسط کابل های معمولی با شبکه در ارتباط است و یا با استفاده از پچ کوردهای فیبر نوری.

پس باید توجه داشته باشیم سرورمان به چه صورتی قرار است با شبکه در ارتباط باشد و با توجه به این موضوع به انتخاب کارت شبکه مورد نیاز برای سرور خود بپردازیم.

در ادامه تعدادی از کارت شبکه های پر فروش مناسب برای سرور اچ پی را خدمت تان ارائه می دهیم.

HPE Ethernet ۱ Gb ۴-port ۳۶۶FLR adapter

HPE Ethernet ۱ Gb ۴-port ۳۶۶T adapter

HPE Ethernet ۱ Gb ۲-port ۳۳۲T adapter

HPE Ethernet ۱ Gb ۲-port ۳۶۱T adapter

HPE Ethernet ۱ Gb ۴-port ۳۳۱FLR adapter

HPE Ethernet ۱ Gb ۴-port ۳۳۱T adapter

HPE Ethernet ۱۰ Gb ۲-port ۵۶۰FLR-SFP+ adapter

HPE Ethernet ۱۰ Gb ۲-port ۵۶۰SFP+ adapter

HPE Ethernet ۱۰ Gb ۲-port ۵۳۰T adapter

امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این متن شما را در انتخاب کارت شبکه مناسب برای سرورتان کمک کرده باشیم. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروش شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ به شماره تماس ۰۲۱-۷۱۱۸۹ تماس حاصل نمائید و یا به سایت شرکت یاقوت سرخ با آدرس www.Ysorkh.net مراجعه کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =