کد خبر : 243072
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۵۰
-

احمد ابوالغیط: مداخله در سوریه اوضاع آن را پیچیده کرده

احمد ابوالغیط: مداخله در سوریه اوضاع آن را پیچیده کرده

به گزارش قائم آنلاین، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های عربی که خبرگزاری رسمی مصر آن را منتشر کرد، درباره رویکردهای قدرت‌های غیرعربی منطقه مدعی شد: ترکیه، اسرائیل و ایران در منطقه قدرت‌هایی هستند که منافعی دارند که می‌خواهند در منطقه عربی محقق کنند. در دوره اخیر شاهد نوعی ماجراجویی‌هایی

به گزارش قائم آنلاین، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های عربی که خبرگزاری رسمی مصر آن را منتشر کرد، درباره رویکردهای قدرت‌های غیرعربی منطقه مدعی شد: ترکیه، اسرائیل و ایران در منطقه قدرت‌هایی هستند که منافعی دارند که می‌خواهند در منطقه عربی محقق کنند. در دوره اخیر شاهد نوعی ماجراجویی‌هایی بودیم.

او ادامه داد: برخی تصور می‌کنند رویکرد مقابله‌ای ما به عنوان عرب در برابر مداخلات و سیاست‌های ایران و ترکیه یعنی قبول و اقرار به رویکرد اسرائیل. روابط با رژیم صهیونیستی هر چقدر هم که در سطوح مشخص بهبود پیدا کند از نظر من تا زمانی‌که اشغالگری در اراضی فلسطینی و عربی ادامه دارد، پدیرش فراگیر این رژیم بعید است.

ابوالغیط تصریح کرد، موضع عربی صریحی در محکومیت و رد انواع مداخلات خارجی در امور لیبی وجود دارد که این کشور را صحنه درگیری‌های نظامی علیه یک کشور عضو اتحادیه عرب کرده است.

او درباره بحران سوریه و مداخله نظامی مستقیم و غیرمستقیم طرف‌ها گفت، این مداخله در ایجاد پیچیدگی بحران و طولانی کردن آن نقش دارد اما طرف‌های مداخله‌گر هر کدام به دنبال منافع خود هستند و برخی تصور می‌کنند از این نزاع بهره‌برداری کرده‌اند و نمی‌خواهند بدون دستاوردهایشان بروند.

ابوالغیط تاکید کرد: آنچه برخی طرف‌ها برای حضور طولانی مدت در این کشور در سر دارند، خطرناک است و با هدف تغییر جمعیتی در برخی مناطق سوریه سیاست‌هایی را دنبال می‌کنند. این امری مردود از نظر اعراب است و این مخالفت را در چند مصوبه اتحادیه عرب مطرح کرده‌ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 11 =