کد خبر : 242966
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
-

نخست وزیر تایلند ماندنی شد

نخست وزیر تایلند ماندنی شد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه قانون اساسی تایلند متشکل از ۹ قاضی حکم داد پرایوت چان اوچا، نخست وزیر این کشور به سبب سکونت در محل اقامت نظامی خود بعد از ترک ارتش، مرتکب تعارض منافع نشده است. قاضی ارشد این دادگاه گفت: وضعیت پرایوت چان اوچا به عنوان نخست

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه قانون اساسی تایلند متشکل از ۹ قاضی حکم داد پرایوت چان اوچا، نخست وزیر این کشور به سبب سکونت در محل اقامت نظامی خود بعد از ترک ارتش، مرتکب تعارض منافع نشده است.

قاضی ارشد این دادگاه گفت: وضعیت پرایوت چان اوچا به عنوان نخست وزیر و وزیر دفاع تایلند بدون تغییر باقی می‌ماند.

دادگاه حکم داد، وضعیت پرایوت به عنوان نخست وزیر او را واحد شرایط زندگی کردن در این خانه حتی با وجود اینکه در ۲۰۱۴ از ریاست ارتش کناره گیری کرد، می‌سازد.

آنوچا بوراپاچایسری، سخنگوی دولت تایلند گفت، پرایوت “طبق معمول مشغول به کار است و به طور عادی برنامه رسمی خود را پیگیری می‌کند”.

این حکم که تا حد زیادی انتظار صدورش می رفت، احتمالا منجر به تشدید جنبش اعتراضی که از ماه ژوئیه تایلند را درگیر ساخته و کناره گیری پرایوت از قدرت را مطالبه می‌کند، شود.

به هنگام قرائت حکم دادگاه، حدود ۳۰۰۰ معترض برای یک تجمع جدید در تقاطع مهمی در شمال بانکوک تجمع کرده بودند. این معترضان شامل دانش آموزان یونیفرم پوش دبیرستانها می‌شدند که به سرشان کلیپس‌های اردک شکل که سمبل جنبش دموکرسی خواهی شده، داشتند.

دادگاه قانون اساسی تایلند در این پرونده به شکایتی از سوی حزب “فو تای” که بزرگترین گروه اپوزیسیون در پارلمان این کشور است رسیدگی کرد.

در این شکایت آمده بود که نخست وزیر تایلند پس از بازنشسته شدن از فرماندهی ارتش در سپتامبر ۲۰۱۴ با ادامه دادن به زندگی در محل اقامت نظامی خود قانون را نقض کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =