کد خبر : 242974
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
-

رئیس جمهور عراق ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد

رئیس جمهور عراق ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت ریاست جمهوری عراق، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز(چهارشنبه) با برهم صالح، رئیس جمهور عراق در کاخ السلام بغداد دیدار و دو طرف در رابطه با روابط دوجانبه، راهکارهای توسعه چشم‌اندازهای همکاری مشترک در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع دو کشور و و همچنین

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت ریاست جمهوری عراق، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز(چهارشنبه) با برهم صالح، رئیس جمهور عراق در کاخ السلام بغداد دیدار و دو طرف در رابطه با روابط دوجانبه، راهکارهای توسعه چشم‌اندازهای همکاری مشترک در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع دو کشور و و همچنین درخصوص تازه‌ترین تحولات سیاسی منطقه بحث و رایزنی کردند.

برهم صالح در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه اعلام کرد که کشورش مخالف هرگونه اقدامات خشونت‌آمیز و تعرض به امنیت کشورها و سلامت شهروندان با هر انگیزه‌ای است.

وی در ادامه ضمن محکوم کردن ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته ای کشورمان بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش و حفظ امنیت و ثبات در منطقه‌ تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق همچنین خاطرنشان کرد: سیاست های عراق بر اساس اعتقاد راسخ در مخالفت با خشونت و تنش است؛ تنش هایی که می تواند امنیت و ثبات منطقه را به خطر بیندازد و بغداد تلاش می‌کند که از درگیری و تنش هایی که بر امنیت و ثبات داخلی عراق تاثیر می‌گذارد، دوری کند. عراق با تمام توان از همکاری های منطقه‌ای و بین‌المللی برای ایجاد صلح وثبات در منطقه حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، ایرج مسجدی در این دیدار بر پایبندی ایران در حمایت از ثبات عراق و تقویت مناسبات اقتصادی و اجتماعی میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، پیشتر دیگر مسئولان و جریان های سیاسی عراقی از جمله وزیر خارجه، اقلیم کردستان عراق، عمار حکیم و … این جنایت را محکوم کرده بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × یک =