کد خبر : 242895
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
-

دو سوم بهبودیافتگان کرونایی این مشکل را باید تحمل کنند

دو سوم بهبودیافتگان کرونایی این مشکل را باید تحمل کنند

به گزارش قائم آنلاین، مطالعات سراسری و بررسی نمونه های رندومی از بیماران بهبودیافته کرونایی نشان میدهد که دو سوم افراد مبتلا به این بیماری حتی پس از پشت سر گذاشتن آن عوارضی را باید در بدن خود تحمل کنند که مهم ترین بخش آن مربوط به عضو حیاتی ریه می شود. متخصصان دانشگاه آکسفورد

به گزارش قائم آنلاین، مطالعات سراسری و بررسی نمونه های رندومی از بیماران بهبودیافته کرونایی نشان میدهد که دو سوم افراد مبتلا به این بیماری حتی پس از پشت سر گذاشتن آن عوارضی را باید در بدن خود تحمل کنند که مهم ترین بخش آن مربوط به عضو حیاتی ریه می شود.

متخصصان دانشگاه آکسفورد دریافتند که ۶۰ درصد بیماران سه ماه پس از بهبودی از ویروس در ریه های خود جای زخم یا التهاب دارند و به شدت از آن رنج می برند و به همین دلیل دچار تنگی نفس می شوند.

اسکن MRI نشان داد که ۳۰ درصد از بهبودیافتگان کرونایی دچار آسیب کلیوی ، ۲۶ درصد آسیب قلبی و ۱۰ درصد آسیب کبدی دارند. بازماندگان کووید همچنین نشانه هایی از تغییر بافت در قسمت هایی از مغز خود را نشان دادند و در آزمایش های شناختی و جسمی عملکرد ضعیف تری داشتند.

دو سوم از تنگی نفس رنج می بردند و ۵۵ درصد هم علائم خستگی ذهنی و جسمی را نشان دادند.

در رابطه با سلامتی افرادی که کرونا را شکست داده اند همچنان نگرانی وجود دارد؛ امکان دارد این عوارض جسمانی بعدا با قدرت بیشتری خود را در بدن یک فرد نشان بدهد و سلامت خود را دوباره به شکل جدی به خطر بیندازد.

فقط در انگلیس بیش از ۶۰ هزار زن و مردی که از این بیماری بهبود یافته اند همچنان از عوارض طولانی مدت این بیماری رنج می برند.

بیشتر افرادی که مبتلا به کرونا می شوندظرف مدت دو هفته بهبود می یابند. البته آنها دچار تب می شوند ، سرفه می کنند و به مدت چند روز حس بویایی یا چشایی خود را از دست می دهند.

تعداد اندکی که در بیمارستان بستری هستند غالباً سالخورده هستند و یا بیماریهای زمینه ای دارند؛ از جمله بیماری قلبی ، دیابت و آسم.

به دلیل اینکه بخش زیادی از مبتلایان به کرونا بیماری پیش زمینه ای دارند بسیار سخت است تا میزان دقیق آسیب ناشی از کرونا مشخص شود.

این مطالعه همچنین نشان داد که بیماران بیشتر علائم اضطراب و افسردگی و اختلال قابل توجهی در کیفیت زندگی آنها را نسبت به گروه شاهد گزارش می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =