کد خبر : 242976
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
-

جهانگیری ۹۶: به همه اهداف‌مان در برجام دست یافتیم

جهانگیری ۹۶: به همه اهداف‌مان در برجام دست یافتیم

به گزارش قائم آنلاین، وی در این اجلاس که به میزبانی کشور هند و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: با پایان جنگ سرد، چند جانبه‌گرایی از سوی برخی از کشورها به‌ویژه آمریکا با چالش جدی مواجه شده است. برجام که به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم دیپلماسی بین‌المللی دهه اخیر است، به رغم رویکرد برجام

به گزارش قائم آنلاین، وی در این اجلاس که به میزبانی کشور هند و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: با پایان جنگ سرد، چند جانبه‌گرایی از سوی برخی از کشورها به‌ویژه آمریکا با چالش جدی مواجه شده است. برجام که به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم دیپلماسی بین‌المللی دهه اخیر است، به رغم رویکرد برجام ستیزانه و خروج غیرقانونی دولت ‌ترامپ و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ما و بی‌عملی کشورهای اروپایی عضو، به واسطه سیاست صلح‌طلبانه و صبر راهبردی ایران و با حمایت اعضای جامعه بین‌المللی، از جمله اعضای سازمان همکاری شانگهای و البته با مقاومت ملت بزرگ ایران تاکنون پایدار مانده است. هر چند ایران منفعت قابل‌توجهی از اجرای آن نبرده است اما همچنان برای تقویت رویکرد چند جانبه‌گرایی، درصدد بازگشت توازن و تعادل در انجام تعهدات طرفین به این توافق بین‌المللی است.

اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور در حالی است که وی در جریان مناظره‌های انتخاباتی سال ۹۵ گفته بود: «به همه اهدافمان در برجام دست یافتیم»!

اسحاق جهانگیری که به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در مناظره‌های انتخاباتی حضور داشت در ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۶، در برنامه «با دوربین» شبكه یك سیما گفت: فكر نمی‌كردند برجام و توافقی حاصل شود ولی با انتخاب یك تیم قوی دیپلماتیك توافق هسته‌ای صورت گرفت. رئیس‌جمهوری در این‌باره وقت گذاشت. ما به همه اهداف‌مان در برجام رسیدیم. ما ایران‌هراسی را به ایران دوستی تبدیل كردیم و ریسك‌های مهمی ‌را از ایران دور كردیم.

وی همچنین گفته بود: دنیا عاشق كار كردن با ایران شده‌ و ما شاهد هجوم هیئت‌های شرق و غرب به ایران هستیم. برای برجام مدیران بزرگ تصمیم گرفتند اما مگر می‌توان گفت كه به دوران تحریم بازگردیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =