کد خبر : 243047
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
-

اجرای طرح سردار شهید«قاسم سلیمانی» تا فروردین‌ماه ۱۴۰۰

اجرای طرح سردار شهید«قاسم سلیمانی» تا فروردین‌ماه ۱۴۰۰

به گزارش قائم آنلاین، محمدمهدی ناصحی در جلسه ای در بیمه سلامت مازندران از تلاش‌های مدافعان سلامت در خدمات‌رسانی به آحاد مردم و بیماران کرونایی قدردانی کرد و گفت: طرح سردار شهید«قاسم سلیمانی» تا فروردین‌ماه ۱۴۰۰ باهدف بررسی افراد مشکوک به ابتلا به کرونا، قبل از بستری اجرایی می‌شود. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود:

به گزارش قائم آنلاین، محمدمهدی ناصحی در جلسه ای در بیمه سلامت مازندران از تلاش‌های مدافعان سلامت در خدمات‌رسانی به آحاد مردم و بیماران کرونایی قدردانی کرد و گفت: طرح سردار شهید«قاسم سلیمانی» تا فروردین‌ماه ۱۴۰۰ باهدف بررسی افراد مشکوک به ابتلا به کرونا، قبل از بستری اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: این طرح به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بسیج و بیمه سلامت با پیش‌بینی هزار و ۵۰۰ میلیارد اعتبار که از محل بیمه سلامت کشور پرداخت خواهد شد، اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: این طرح در اصل به دنبال پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در بین افراد جامعه است که در آن همکاری بسیج محله محور بوده و بیماران در منزل تحت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی قرارگرفته و بسته‌های حمایتی موردنیاز در اختیار خانواده‌های آنان قرار می‌گیرد.

ناصحی بابیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب طرح شهید سلیمانی به کادر درمانی اضافه می‌شود، یادآور شد: برای اجرای درست این طرح ۱۵۰ میلیارد تومان تجهیزات و امکانات خریداری‌شده و در اختیار مراکز و تیم‌های مراقبتی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این طرح نیروهای بسیجی با هماهنگی مراکز بهداشت در قالب تیم‌های نظارتی در کنار همکاران ما در شبکه‌های بهداشتی و درمانی تست رایگان و سریع کرونا از اقشار مختلف جامعه خواهند گرفت.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بابیان اینکه در صورت مشاهده فرد مبتلابه کرونا، اجازه تردد به بیمار کرونایی داده نمی‌شود، خاطرنشان شد: اگر دیده شود فرد خاطی جریمه‌شده و از دریافت کلیه خدمات محروم می‌شود. این اقدامات در ستاد ملی کرونا پیش‌بینی‌شده است. نگاه ما این است که این طرح می‌تواند مؤثر واقع بشود‌.

ناصحی بابیان اینکه این طرح از ۱۵ آذر آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، گفت: امید است که این طرح گسترده موفق عمل کند، به‌صورت پایلوتی عمل نکردیم چراکه با نگاه علمی دیده‌شده است.

وی بابیان اینکه بیمه سلامت به‌عنوان یک ارگان مهم پشتیبان سلامت و توزیع عادلانه بسته سلامت خدمت می‌کند و عمده جمعیت افراد تحت پوشش بیمه سلامت جمعیت کم‌درآمد جامعه هستند، افزود: ۲۰ میلیون جمعیت روستایی کشور از خدمات این سازمان بهره‌مند‌می شوند.

ناصحی به خدمت‌دهی بیمه سلامت از طریق صندوق پوشش همگانی به حدود ۱۳ میلیون نفر ایرانی که از دهک‌های پایین درآمدی هستند اشاره کرد و گفت:حدود ۵٫۵ میلیون نفر از کارکنان دولت نیز  از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند‌می شوند.

وی اذعان کرد: بیمه سلامت نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد که نیاز به کمک دارند .

ناصحی در خصوص اقدامات بیمه سلامت در ایام کرونایی اظهار کرد: بیمه سلامت ۹۰درصد هزینه بستری بیماران کرونایی و ۷۰درصد هزینه سرپایی این بیماران را پرداخت می‌کند. میانگین هزینه درمان بیماران کرونایی ۶ میلیون تومان است که۴٫۵میلیون تومان را پرداخت می‌کنیم
.
وی بابیان اینکه برای سرعت بخشیدن به خدمات بیمه سلامت، آزمون وسع و ارزیابی توان مالی مردم جهت عضویت در سازمان بیمه سلامت به جهت شیوع کرونا و اهمیت حفظ سلامت جامعه، لغو شد تا مردم دچار مشکل نشوند.  آزمون وسع را متوقف کردیم حدود ۴٫۵ میلیون نفر مراجعه کردند و دفترچه دریافت کردند نشان می‌دهد که مردم به خاطر فشار اقتصادی دفترچه دریافت نمی‌کردند.

ناصحی بابیان اینکه بیمه سلامت یک سازمانی مردمی و مردم محور است، افزود: اصل در این سازمان، سلامت مردم و توزیع عادلانه خدمات است. در حوزه کرونا در این سازمان ۸۵۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه پرداخت کردیم و ادامه دارد پرداخت‌ها از هفته‌های آینده  پوشش داده می‌شود.

وی بابیان اینکه تلاش شده درمان بیماران کرونایی در مازندران، سطح اول کاملاً رایگان باشد ورودی برایمان مهم است به فرانشیز اعتقادی برای سطح یک نداشتیم، گفت:بیمه سلامت در حوزه پرداختی با توجه به منابعی که در دولت تعریف‌شده به علت محقق نشدن یارانه‌ها با وقفه همراه شده است. از ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تا مهرماه ۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان را دریافت کردیم. ما اواسط تیرماه توانستیم پرداخت کنیم. تلاش داریم مانده بدهی‌های سال ۹۸ تصفیه شود؛ همچنین رایزنی برای تحقق بودجه سال ۹۹ در دستور کار قرار دارد.

ناصحی بابیان اینکه پرداخت‌ها در پزشک خانواده شهری به‌روز است،اظهار کرد: تیم پزشکی روستایی هم اهمیت دارد باید انگیزه داشته باشند مبالغشان را تأمین کردیم تا پایان این ماه حقوقشان پرداخت می‌شود، خدمت‌رسانی در روستاها بسیار مهم است.

وی بابیان اینکه نیازمندی اعتباری سال ۱۴۰۰ در قالب لایحه امروز تقدیم مجلس یازدهم می‌شود، افزود: ۵۰ درصد رشد در اعتباراتمان داریم. از ۱۷ هزار میلیارد اعتبار به ۲۹ هزار میلیارد تومان می‌رسد؛  تا بتوانیم در بخش درمان بیماران صعب‌العلاج هم مؤثر باشیم.ناصحی بابیان اینکه استان مازندران به علت دارا بودن بحث پزشک خانواده و استقلال در تأمین اعتبارات در بحث اصلاح سامانه مستقل سازمان پیشرفت خوبی خواهد داشت، افزود: استان مازندران استان خاصی است، تعداد زیادی جمعیت  سالانه وارد می‌شوند خدمت می‌گیرند! و بسته‌های خدمتی آن‌ها تعریف‌شده نیست در سطح ملی و برای افراد بومی است بسیاری از خدمات به‌صورت سرانه دریافت می‌شود تقاضا داریم در سطح ملی اصلاح شود. در حوزه کاری نظام پرداخت تغییر جدی را تا سال آینده خواهیم داشت.

وی گفت: محدودیت‌ها و سقف پرداختی بیمه سلامت حدود یک‌ماهه که در مراکز درمانی برداشته شد، و این دلیل نمی‌شود که در کار نظارت بی‌نظمی داشته باشیم تلاش داریم با تسریع امور، مردم دچار مشکل نشوند و تحقق این مهم نیاز به همکاری بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تأکید بر اینکه در قانون باید برای همه مردم بیمه پایه اجباری تعریف شود، تا ما بتوانیم خدمات گسترده‌تری بدهیم، تصریح کرد: در بحث بیمه پایه و مکمل هم تغییراتی در سال آینده خواهیم داشت. حذف دفترچه‌های کاغذی جایگزین شدن دفترچه‌های تک‌برگی  و انعقاد قرارداد با مراکز درمانی تشخیصی و داروخانه‌های جدید سطح کشور در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: سال آینده در  آزمون وسع اصلاحیه خواهیم داشت، دهک ۱۰ و ۹ و ۸ را مردم پرداخت کنند و مابقی توسط دولت پرداخت شود.
ناصحی بابیان اینکه خدمات یکپارچه الکترونیک اولویت کشور است و در حوزه سلامت با علم به اهمیت تخصصی بودن خدمات متأسفانه پیشرفت مناسبی نداشتیم، افزود: سازمان بیمه سلامت وزارت بهداشت تلاش دارد این عقب‌ماندگی را جبران کند نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی را شروع کردیم و برنامه جدی ما بحث توسعه و تعمیق این خدمات در کشور است.

وی اظهار کرد: درصد بالایی از مراکز بیمه سلامت به نسخه‌نویسی الکترونیک متصل شدند؛ بالای ۹۰ درصد مراکز به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک متصل شدند. در بحث نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک به‌صورت تلفیقی یا نیمه الکترونیک جمعاً حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشتیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 4 =