کد خبر : 242818
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
-

مشکل برگزاری کلاس آنلاین و تدریس مجازی حل شد

مشکل برگزاری کلاس آنلاین و تدریس مجازی حل شد

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام سایت همکلاس، این سایت به کمک نرم افزار شاد آمده تا بخشی از این بار را به دوش بکشد و کم و کاستی های آن را جبران کند. با توجه به امکاناتی که این سامانه دارد می توان ادعا کرد مشکل تدریس اینترنتی و برگزاری کلاس آنلاین برای همیشه حل شده است. برخی

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام سایت همکلاس، این سایت به کمک نرم افزار شاد آمده تا بخشی از این بار را به دوش بکشد و کم و کاستی های آن را جبران کند.

با توجه به امکاناتی که این سامانه دارد می توان ادعا کرد مشکل تدریس اینترنتی و برگزاری کلاس آنلاین برای همیشه حل شده است.

برخی از امکانات سایت Hamkelas.com عبارتند از:

تدریس آنلاین به صورت صوتی و تصویری

تخته آنلاین تک نفره و گروهی

دوربین نامحدود (به صورتی که محدودیتی برای حضور تصویری و تعداد دوربین های روشن شده وجود ندارد)

ضبط جلسه

اینترنت نیم بهاء

حضور و غیاب، با امکان نمایش مجموع زمان حضور هر شرکت کننده، امکان ثبت دستی حضور، و پرینت برگه حضور و غیاب

و …

در همکلاس علاوه بر برگزاری کلاس های مدرسه، دانشگاه و حوزه های علمیه، می توان جلسه های کاری را نیز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کرد. مدیران آموزشگاه های مختلف هم می توانند آموزشگاه آنلاین راه اندازی کرده و در شرایط و محدودیت های کرونایی، کار خود را بدون تعطیلی ادامه دهند و انواع دوره های آموزشی و وبینارهای تخصصی برگزار کنند.

در این سامانه امکانات لازم برای تشکیل کلاس های تخصصی فراهم شده، برای مثال امکان به اشتراک گذاری صفحه نمایش، پخش ویدئو از آپارات و نمایش اسلایدهای PDF، پاورپوینت و … .

در کنار شبکه شاد، انواع نرم افزار آموزش مجازی خارجی هم مورد استفاده مدارس قرار می گیرد که با توجه به استقرار سرورها در خارج از کشور هم حجم اینترنت بیشتری از کاربران مصرف می کنند و هم به کاربران ایرانی پشتیبانی ارائه نمی دهند.

فارسی نبودن محیط نرم افزار، محدودیت در تعداد دوربین و نیاز به نصب نرم افزار یا افزونه از دیگر معایب این نرم افزارهاست. این در حالی است که استفاده از همکلاس نیاز به نصب هیچ نرم افزار یا افزونه ای نداشته و معایب گفته شده را ندارد.

ادوبی کانکت (Adobe Connect)، زوم (Zoom) و کلیک میتینگ (Click Meeting) برخی از نرم افزارهای خارجی هستند که به عنوان نرم افزار کلاس های آنلاین توسط بعضی از مدارس و دانشگاه ها استفاده می شوند که به دلیل مشکلاتی که در نحوه برگزاری کلاس آنلاین برای فارسی زبان ها و ایرانی ها دارند استفاده از آن ها پیشنهاد نمی شود.

ویروس کرونا یا همان کووید ۱۹ با تمام محدودیت ها و رنج هایش تجربه های جدیدی برای ما به همراه آورد. از تجربه برگزاری کلاس آنلاین یا شرکت در کلاس و جلسه آنلاین گرفته تا برپایی جشن عروسی آنلاین و مجالس ترحیم مجازی.

از کلیپ هایی که از سوتی ها و تپق های خودمان و همکلاسی هایمان دیدیم گرفته تا تلخی همکلاسی های بدون موبایل و تبلت و لپ تاپ. اما این نیز بگذرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 9 =