کد خبر : 242678
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
-

ویژگی‌های شهید مدرس در یک نگاه

ویژگی‌های شهید مدرس در یک نگاه

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام حسین معصومی به مناسبت ۱۰ آذر، سالروز شهادت سید حسن مدرس، گفت: ساده‌زیستی، پاکدستی، مخالفت با قراردادهای استعماری، مبارزه با فساد، اهتمام نسبت به تولید ملی، مردمی بودن، خدمتگزار بودن، استقلال خواهی و بصیرت از ویژگی‌های بارز شهید مدرس بود. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی یادآور

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام حسین معصومی به مناسبت ۱۰ آذر، سالروز شهادت سید حسن مدرس، گفت: ساده‌زیستی، پاکدستی، مخالفت با قراردادهای استعماری، مبارزه با فساد، اهتمام نسبت به تولید ملی، مردمی بودن، خدمتگزار بودن، استقلال خواهی و بصیرت از ویژگی‌های بارز شهید مدرس بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی یادآور شد: وی عقیده داشت تجمل‌گرایی، سد راه تکامل انسان است، اگر انسان به مادیات بیش از نیاز توجه کند نمی‌تواند به معرفت و معنویات دست یابد. مدرس هرگز با منافقان داخلی و خارجی سازش نکرد، تمامی فعالیت‌های او در راستایی بود که بیگانگان بر مسلمانان مسلط نشوند، این مهمترین درسی است که باید جوانان به آن توجه کنند.

حجت‌الاسلام معصومی با بیان اینکه شهید مدرس نفوذ ناپذیر بود و در مقابل زورگویان و باطل پرستان، با تمام وجود می‌ایستاد، افزود: مدرس مرد مبارزه با رژیم فاسد پهلوی بود و در این راه جان خویش را در راه اسلام عزیز فدا کرد. زمانی که مدرس در خواف تبعید بود، رضاخان به این عالم ربانی پیشنهاد داد وارد سیاست نشود، در عوض می‌تواند آزاد و در یکی از حرم‌ها فعالیت کند، اما این عالم بزرگ پاسخ داد، کار من دخالت در سیاست است و اجازه نمی‌دهم وطنم به دست بیگانگان بیافتد و در این راه جان خویش را فدا کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − چهار =