کد خبر : 242518
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
-

ترور دانشمند ایرانی نشان می‌دهد که دشمنان دیپلماسی در روزهای پراضطرابی بسر می‌برند

ترور دانشمند ایرانی نشان می‌دهد که دشمنان دیپلماسی در روزهای پراضطرابی بسر می‌برند

به گزارش قائم آنلاین، متن بیانیه مطبوعاتی دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر در خصوص ترور دانشمند برجسته کشورمان به شرح زیر است: مهندس محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در روز جمعه ۷/۹/۹۹ در یک عملیات تروریستی در یکی از مناطق پیرامونی شهر تهران مورد

به گزارش قائم آنلاین، متن بیانیه مطبوعاتی دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر در خصوص ترور دانشمند برجسته کشورمان به شرح زیر است:

مهندس محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در روز جمعه ۷/۹/۹۹ در یک عملیات تروریستی در یکی از مناطق پیرامونی شهر تهران مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

محسن فخری زاده چهره برجسته علمی و پژوهشی و دانشمندی برجسته در علوم و صنایع نوین بود. بطور نمونه او از موثرترین شخصیت های علمی ایران در تولید کیت های تشخیصی کرونا و نیز مطالعات جاری برای تولید واکسن کرونا بود.

تاکنون هیچ طرفی مسئولیت این جنایت را بعهده نگرفت. اما رژیم اسرائیل از سال های گذشته محسن فخری زاده را در صدر اهداف تروریستی خود داشت و مقامات این رژیم در عالی ترین سطح از وی بعنوان هدف ترور نام برده بودند. همانگونه که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده اند، نشانه‌های جدی از نقش رژیم اسرائیل در ترور محسن فخری زاده وجود دارد.

این اولین بار نیست که دانشمندان برجسته ایران هدف اینگونه اقدامات تروریستی قرار گرفته اند. عملیات هائی که به رغم سیاست انکار و ابهام، از مبدأ مشخصی مدیریت و اجراء شده اند. تحقیقات تکمیلی در این رابطه تا زمان مشخص شدن کامل حقائق ادامه خواهد یافت.

بسیار واضح است که بانیان این اقدام تروریستی، نه فقط یک شخصیت برجسته علمی و یک مقام رسمی ایرانی، بلکه صلح و ثبات و امنیت منطقه را هدف قرار داده و بدنبال افزایش سطح تنش در منطقه هستند. مشخص است که کدام طرف ها منافع خود را در بی ثباتی در منطقه جستجو می‌کنند. این عملیات تروریستی بخوبی نشان می دهد که دشمنان دیپلماسی در روزهای پراضطرابی بسر می‌برند و قصد دارند با به اغتشاش کشاندن منطقه، صلح و امنیت منطقه را به مخاطره بیندازند. اقدام یادشده فراتر از نقش یک گروه تروریستی است و مصداق بارزی از تروریسم سازمان یافته و دولتی به شمار می رود. تأکید می نماید که همه اعضای جامعه بین المللی نسبت به صلح و امنیت جهانی مسئولیت دارند. فلذا انتظار می رود که همه کشورها، این جنایت را که مصداق بارزی از تروریسم سازمان یافته است، صراحتا محکوم کنند. خصوصا انتظار می رود که اتحادیه اروپا و پایتخت های اروپائی، ضمن نشان دادن پایبندی عملی به شعارهای حقوق بشری خود، محافظه کاری و بکارگیری استانداردهای دوگانه را کنار گذاشته و این عمل تروریستی را صراحتا محکوم کنند.

بدیهی است که مسئولیت حقوقی و نیز پیامدهای این اقدام جنایت آمیز متوجه بانی و یا بانیان آن است و جمهوری اسلامی ضمن هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمنان صلح و امنیت منطقه و جهان، حق خود را برای پاسخ مقتضی، محکم و بازدارنده به این جنایت و تنبیه عاملین و آمرین آن محفوظ می داند.

در پایان تأکید می نماید که تلاش های دانشمندان ایرانی در مسیر رشد و توسعه علمی و صنعتی کشور متوقف نخواهد شد، بلکه این جنایت عزم و اراده و وحدت ملی ملت ایران را برای دستیابی به حقوق شناخته شده خود در عرصه بین المللی تقویت خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × سه =