کد خبر : 241962
تاریخ انتشار : جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۰۰
-

چشم پرسپولیس ترسید

چشم پرسپولیس ترسید

به گزارش قائم آنلاین، تابستانی که گذشت برای پرسپولیسی‌ها تلخ‌تر از فصول گذشته بود. تعداد زیادی از بازیکنان اصلی و سرشناس این تیم به دلیل ناکارآمدی مدیران باشگاه به راحتی و بدون این که سودی به این باشگاه برسانند، تیم را ترک کردند. علت اصلی این اتفاق، اتمام قرارداد بازیکنان و تبدیل شدن به بازیکنان

به گزارش قائم آنلاین، تابستانی که گذشت برای پرسپولیسی‌ها تلخ‌تر از فصول گذشته بود. تعداد زیادی از بازیکنان اصلی و سرشناس این تیم به دلیل ناکارآمدی مدیران باشگاه به راحتی و بدون این که سودی به این باشگاه برسانند، تیم را ترک کردند.

علت اصلی این اتفاق، اتمام قرارداد بازیکنان و تبدیل شدن به بازیکنان آزاد و همین‌طور تعهد نداشتن این مجموعه به بازیکنان و فراهم کردن زمینه مناسب برای فسخ قرارداد و مجددا تبدیل شدن به بازیکنان آزاد بود.

در فوتبال روز دنیا، بازیکنان آزاد به علت تعهد نداشتن به هیچ مجموعه‌ای، در هنگام پیوستن به تیم جدیدی نیازی به برگه رضایت‌نامه ندارند اما در سوی مقابل، بازیکنانی که تحت قرارداد با تیمی باشند، برای انتقال به یک تیم دیگر باید برگه رضایت‌نامه داشته باشند که این اتفاق معمولا در ازای دریافت مبلغی مشخص و درج شده در قرارداد صورت می‌گیرد.

به طور مثال مبلغ رضایت نامه سرخیو راموس برای ترک رئال مادرید و انتقال به تیم جدید ۷۰۰ میلیون یورو است اما در صورتی که سران مادرید با کاپیتان این تیم تمدید نکنند، او در پایان فصل تبدیل به بازیکن آزاد خواهد شد. مثال دیگر لیونل مسی است که اگر در ماه‌های آینده قراردادش را تمدید نکند، بدون پرداخت مبلغ رضایت نامه ۷۰۰ میلیون یورویی خود راهی تیم دیگری می‌شود.

*جلوگیری از تکرار فاجعه ترابی و خلیل‌زاده

پرسپولیسی‌ها که به جز بیرانوند، سایر بازیکنان خود را بدون دریافت مبلغی از دست داده‌اند، با تمدید قرارداد بازیکنانی مانند سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا و مهدی عبدی در تدارک حفظ بازیکنان خود در سال‌های آینده هستند.

آن‌ها حداقل با این ترفند، می‌توانند از محل فروش بازیکنان خود درآمدی کسب کنند و برای مخارج خود به کار ببرند. البته این اتفاق منوط به این است که باشگاه در هفته‌های منتهی به پایان فصل دستمزد بازیکنان را در موعد مقرر پرداخت کند تا بازیکنانی مانند شجاع خلیل‌زاده و مهدی ترابی قراردادشان را فسخ نکنند و بدون پرداخت مبلغ رضایت نامه راهی تیم دیگری شوند؛ اتفاقی که کم از یک فاجعه برای تیمی در آستانه قهرمانی آسیا نداشت.

حتی پرسپولیس بعد از گذشت دو سال از حضور قرضی محمد نادری از این تیم، هیچ گاه برای قطعی کردن انتقال این بازیکن به سرخپوشان اقدام نکرد تا از محل جدایی این بازیکن و پیوستن به استقلال هم سود کند و یا در جدایی علی علیپور که قراردادش زودتر از اتمام فصل تمدید نشد تا او به بازیکن آزاد تبدیل نشود.

باید دید سرخپوشان در روزها و هفته‌های آینده قرارداد کدام یک از بازیکنان خود را حداقل به مدت یک یا دو سال دیگر تمدید خواهند کرد تا اسکلت این تیم که افتخارات زیادی را در این سال‌ها کسب کرده، حفظ شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 10 =