کد خبر : 241998
تاریخ انتشار : جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۵۵
-

امضای ۱۰ یادداشت همکاری میان آنکارا و دوحه

امضای ۱۰ یادداشت همکاری میان آنکارا و دوحه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت روزنامه عربی۲۱، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر پنجشنبه برای شرکت در ششمین نشست کمیته استراتژیک دو کشور که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده، وارد آنکارا شد و با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد. دو طرف ۱۰ توافق‌نامه در زمینه‌های مختلف از جمله بورس

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت روزنامه عربی۲۱، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر پنجشنبه برای شرکت در ششمین نشست کمیته استراتژیک دو کشور که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده، وارد آنکارا شد و با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد.

دو طرف ۱۰ توافق‌نامه در زمینه‌های مختلف از جمله بورس استانبول، پروژه “شاخ طلایی” و تبلیغ مشترک در مناطق آزاد امضا کردند.

این توافق‌ها همچنین شامل تأسیس کمیته اقتصادی و تجاری مشترک، همکاری در زمینه آب‌ها، تقویت همکاری اقتصادی و مالی و همکاری در زمینه‌های خانواده، زنان و خدمات اجتماعی است.

ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که یادداشت تفاهمی میان مرکز سرمایه‌گذاری‌های قطر و صندوق درآمدهای ترکیه برای خرید ۱۰ درصد بورس استانبول امضا شد.

همچنین مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، همتای قطری وی بیانیه پایانی ششمین دوره کمیته استراتژیک دو کشور را امضا کردند.

خبرگزاری رسمی قطر”قنا” اعلام کرد، در این نشست درباره نتایج نشست‌های قبلی و راه‌های تقویت روابط میان دو کشور و مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی به ویژه اوضاع فلسطین، لیبی و سوریه بحث و گفتگو شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 9 =