کد خبر : 241565
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۱۵
-

پلاسخارت: آیت‌الله سیستانی بر اهمیت رای دادن آزادانه در انتخابات تاکید کرد

پلاسخارت: آیت‌الله سیستانی بر اهمیت رای دادن آزادانه در انتخابات تاکید کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از میدل ایست نیوز، «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق امروز سه‌شنبه در جلسه توجیهی خود در شورای امنیت سازمان ملل درباره آخرین تحولات عراق گزارشی ارائه کرد. وی گفت: وضعیت اقتصادی عراق نگران کننده است و ما منتظر اجرای برنامه اصلاحاتی از طریق توافق

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از میدل ایست نیوز، «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق امروز سه‌شنبه در جلسه توجیهی خود در شورای امنیت سازمان ملل درباره آخرین تحولات عراق گزارشی ارائه کرد.

وی گفت: وضعیت اقتصادی عراق نگران کننده است و ما منتظر اجرای برنامه اصلاحاتی از طریق توافق بین دولت و پارلمان و طرف‌های سیاسی هستیم.

پلاسخارت ضمن استقبال از کاهش حملات به هیئت‌های دیپلماتیک در عراق به کاهش بسیار زیاد سطح خشونت در عراق اشاره کرد و آن را موجب دلگرمی دانست.

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق تاکید کرد که «آیت‌الله سیستانی»، مرجعیت عالی دینی عراق بر اهمیت رای دادن آزادانه و بدون هیچ فشار تاکید کرده است.

وی سهمیه بندی و جانبداری (طرفداری) در عراق را مانع از پیشرفت دانست و گفت که این پرونده باید به سرعت بررسی شده تا آرزوها و آرمان‌های ملت عراق محقق شود.

وی درباره توافق بغداد و اربیل در خصوص شهر سنجار اشاره کرد که توافق سنجار بازسازی و بهبود ارائه خدمات عمومی در شهر را تسریع می‌بخشد.

پلاسخارت درباره مذاکرات بین بغداد و اربیل نیز برخی مسائل مربوط به قانون اساسی را مانع عنوان کرد و گفت که این مسائل به تلاش‌ها برای حل و فصل مسائل مورد مناقشه آسیب می‌زنند.

پلاسخارت تداوم همبستگی با ملت عراق را خواستار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 2 =