کد خبر : 241542
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۴۰
-

شکایت عربستان از انصارالله یمن به شورای امنیت

شکایت عربستان از انصارالله یمن به شورای امنیت

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عربستان در این پیام متعهد شد از هیچ تلاشی برای حمایت از تمامیت ارضی و شهروندانش دریغ نکند و از شورای امنیت خواست این تهدیدات را متوقف کند. ریاض در موضع‌گیری یک‌جانبه ۱۵ عضو شورای امنیت را ترغیب کرد برای توقف “تهدید امنیت انرژی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عربستان در این پیام متعهد شد از هیچ تلاشی برای حمایت از تمامیت ارضی و شهروندانش دریغ نکند و از شورای امنیت خواست این تهدیدات را متوقف کند.

ریاض در موضع‌گیری یک‌جانبه ۱۵ عضو شورای امنیت را ترغیب کرد برای توقف “تهدید امنیت انرژی جهانی و روند سیاسی در یمن و امنیت منطقه‌ای” وارد عمل شود.

شرکت آرامکو نیز امروز مدعی شد، انصارالله با حمله موشکی به تاسیسات وابسته به آن در شهر جده در غرب این کشور خلئی در ذخایر نفتی ایجاد کرده زیرا این حمله منجر به انفجار و حریق در ذخایر سوخت شد.

مقامات این غول نفتی عربستان امکان بازدید تعدادی از خبرنگاران از ایستگاه توزیع تولیدات نفتی را فراهم کردند که گفته می‌شود هدف گرفته حمله انصارالله قرار گرفته است.

به گزارش «اسپوتنیک»، یک مقام بلندپایه شرکت آرامکو تأکید کرد که این حمله توسط نیروهای انصار الله انجام شده و یک کارخانه توزیع مشتقات نفتی در شمال جده را هدف قرار داده است.

این مقام گفت که این حمله هیچ تلفات انسانی نداشته و از میان ۱۳ مخزن این تأسیسات، یکی از مخازن که ۱۰ درصد سوخت انبارشده در این تأسیسات را در خود داشته آسیب دیده است.

به گفته این مقام این واحد توزیع نفت یکی از سه واحد اصلی توزیع مشتقات نفتی در عربستان و «مرکزی بسیار مهم » است که روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت را در سرتاسر کشور توزیع می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 4 =