کد خبر : 241686
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
-

درخواست وزیر خارجه کره جنوبی از کشورهای آسیای میانه

درخواست وزیر خارجه کره جنوبی از کشورهای آسیای میانه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از اسپوتنیک، “کنگ کیونگ-وا” این اظهارات را در سیزدهمین “مجمع همکاری کره- آسیای میانه” مطرح کرد و گفت که صلح بین پیونگ‌یانگ و سئول تأثیر مثبتی بر کل قاره خواهد گذاشت. چنان که در “کوریا هرالد” نقل شده، کنگ در سخنرانی کلیدی خود گفت: صلح و کامیابی در شبه‌جزیره

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از اسپوتنیک، “کنگ کیونگ-وا” این اظهارات را در سیزدهمین “مجمع همکاری کره- آسیای میانه” مطرح کرد و گفت که صلح بین پیونگ‌یانگ و سئول تأثیر مثبتی بر کل قاره خواهد گذاشت.

چنان که در “کوریا هرالد” نقل شده، کنگ در سخنرانی کلیدی خود گفت: صلح و کامیابی در شبه‌جزیره کره، مسیری به سمت صلح و کامیابی جمعی در کل قاره اوراسیا هم هست. خواستار حمایت و همکاری ادامه‌دار کشورهای آسیای میانه هستم.

وی افزود، اگرچه مذاکرات بین دو کره و بین کره شمالی و ایالات متحده متوقف شده، پیشرفتی که از قبل حاصل شده نباید کاهش پیدا کند.

مجمع همکاری کره-آسیای میانه در چارچوب سیاست جدید شمالی کره جنوبی برگزار می‌شود که در آن سئول به دنبال ادغام اقتصاد کره از طریق ایجاد راه‌های تجاری با روسیه و کشورهای آسیای میانه از طریق شبه‌جزیره کره است.

وزرای خارجه قزاقستان، ازبکستان و تاجیکستان هم به همراه جمع زیادی از دیپلمات‌های هر دو طرف و اشخاص ثالث در این مجمع حضور یافتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + سیزده =