کد خبر : 241511
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۲۰
-

تاریخچه گل های ترحیم و ختم

تاریخچه گل های ترحیم و ختم

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام تی تی گیفت، مردم در سرتاسر جهان برای کاستن از شدت این اندوه در مراسم خاکسپاری عزیز از دست رفته دور هم جمع می شوند، سکوت می کنند، اشک می ریزند و از خوبی های آن که دیگر در میانشان نیست حرف می زنند و به نیکویی از او یاد می

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام تی تی گیفت، مردم در سرتاسر جهان برای کاستن از شدت این اندوه در مراسم خاکسپاری عزیز از دست رفته دور هم جمع می شوند، سکوت می کنند، اشک می ریزند و از خوبی های آن که دیگر در میانشان نیست حرف می زنند و به نیکویی از او یاد می کنند و گل ها در این وادی نیز به یاری زبان کوتاه و کلمه های بریده بریده از غم اطرافیان می آیند و به رسم یابود و تشریک مساعی و همدردی به صاحبان عزا پیشکش می‌گردند.

در چنین موقعیت های غم انگیزی، نوع رابطه با آن مرحوم و همچنین با خانواده داغدار بسیار مهم است. همچنین علاوه بر گلهای تشییع جنازه در قبرستان، مردم معمولاً برای آخرین احوالپرسی و یادبود به خانواده داغدار گل هدیه می دهند. گل های مرسوم برای تشییع جنازه ها و تسلیت ها، ترحیم، ختم و عزا گلهای سوسن  هستند. گل سوسن نماد عزیمت روح به دنیای دیگر یا بی گناهی در صورت مرگ جوان است. علاوه بر اینها، گل رز، گل لیلیوم، گل گلایول و گل ارکیده برای تسلیت به کار برده می شوند. نوع و رنگ گلها، به جنسیت و سن شخص متوفی بستگی دارد. معمولا رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز، سبز، صورتی، سفید یا نارنجی متداول تر می باشند.

گل داوودی معنای خاصی دارد زیرا نشان دهنده پشیمانی، فانی بودن و یادآوری است. گل داوودی زرد نشان دهنده عشق و گل داوودی سفید به معنای صداقت است. رنگ زرد گلها یکی از مواردی است که احساس خوشبختی و لذت را برانگیخته و نمادی از دوستی است. رنگ سفید گل ها نشانگر خلوص، آرامش و نماد برائت، معنویت و قداست است. دسته گل نارنجی نشان دهنده انرژی و گرما است. گلهای صورتی رنگ روی گورستان نشان دهنده ظرافت، جوانی، معصومیت و خوشبختی است. رنگ قرمز نماد شور، زیبایی و شجاعت است.

گل رز نیز در یونان باستان افسانه ای بسیار زیبا را به نام خود ثبت کرده است. افرودیت عاشقی داشت که او را بسیار دوست می داشت. او یک شکارچی پرشور بود. و یکی از روزهایی که برای شکار می رفت با مخالفت آفرودیت مواجه شد. گویا افرودیت به دلش افتاده بود که عاشقش در این شکار خواهد مرد. بعد از مدتی که شکارچی برنگشت، افرودیت شروع به جستجوی او کرد و او را مرده بر روی سنگ ها پیدا کرد و از زئوس خواست تا او را زنده کند. زئوس نتوانست این کار را انجام دهد اما تصمیم گرفت هر سال سه ماه یکبار او را به زندگی برگرداند. در پایان، او تصمیم گرفت که از هر قطره خون شکارچی یک گل زیبای گل رز بیرون بیاید.
 گلهای گلایول نیز برای مراسم ترحیم و تسلیت بسیار رایج و مناسب و نماد قدرت، صداقت و اخلاق هستند. این گلها را می توان در سایه های رنگی بسیاری هدیه داد، زیرا همه آنها یک پیام قوی را با خود حمل می کنند و آن صداقت است.

گل های میخک نماد تحسین، عشق و بی گناهی هستند. شما می توانید هر رنگ از گلهای میخک را به قبر شخصی که دوستش داشته اید ببرید، زیرا همه آنها پیام یکسانی از عشق و تسلیت صادقانه را بیان می کنند.

گل داودی به داستانی غم انگیز درباره عشق و از دست دادن مربوط می شود. بنابراین یکی از رایج ترین گل هایی است که به گور برده می شود. این گلها در چین، کره و ژاپن نماد غم عزیزان است و معمولاً آنها را به مراسم تشییع جنازه می برند. گلهای ارکیده را می توان به گور شخصی برد که برای شما بسیار عزیز بوده است، زیرا این گل ها زبانی دیگر برای ابراز عشق هستند.

همچنین شما می توانید برای ابراز همدردی با عزیزان و آشنایان خود و برای شریک شدن در اندوه عزیز از دست رفته آنها، به گلفروشی آنلاین تی‌تی گیفت سر بزنید و ارسال گل انجام دهید. از هر کجای ایران و جهان سفارش گل آنلاین را با تاج گل های ترحیم، گل های مناسب مراسم ختم که دارای کیفیت بالا و با زیبایی چشم نواز و فاخر برای کسانی که دوستشان دارید و به یادشان هستید در سرتاسر ایران با کمک گلفروشی اینترنتی تی تی گیفت ارسال کنید و دلیلی برای تسکین اندوهشان باشید.

تاج گل یکی از پر فروش ترین محصولاتی است که می توان برای مراسم های مختلفی از قبیل جشن ها و مراسم عروسی، تولد و یا اتفاقات خاص از جمله مراسم یادبود و ترحیم سفارش داد.

گل فروشی آنلاین تی‌تی گیفت این امکان را فراهم کرده تا ایرانیان خارج از کشور هم بتوانند با روش های پرداخت متنوع، خرید و سفارش انواع تاج گل ترحیم، سبد گل ختم و انواع گل دیگر به سراسر ایران را با بهترین کیفیت تجربه کنند و بدون اینکه در مراسم ختم و عزای عزیز از دست رفته حضور داشته باشند، محبت و احساسات خود را با خرید گل آنلاین به انواع مختلف به عزیزانشان ابراز کنند. سفارش گل آنلاین مخصوص مراسم ترحیم را با تی‌تی گیفت تجربه کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 3 =