کد خبر : 241518
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
-

نهادهاوسازمان های دولتی وغیردولتی منتظر تیم های بازرسی باشند

نهادهاوسازمان های دولتی وغیردولتی منتظر تیم های بازرسی باشند

به گزارش قائم آنلاین، امروز (سه شنبه) در بازدید پاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران به همراه مسعود شفیعی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از برخی دستگاه های دولتی، با ارزیابی اجرای ضوابط طرح جدید محدودیت های کرونایی با متخلفین برخورد شد. بنابراین گزارش، بی تردید موفقیت طرح جدید تنها با مشارکت

به گزارش قائم آنلاین، امروز (سه شنبه) در بازدید پاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران به همراه مسعود شفیعی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از برخی دستگاه های دولتی، با ارزیابی اجرای ضوابط طرح جدید محدودیت های کرونایی با متخلفین برخورد شد.

بنابراین گزارش، بی تردید موفقیت طرح جدید تنها با مشارکت همه شهروندان محقق خواهد شد، لذا کارمندان دستگاه های مختلف نیز باید ضوابط طرح را جدی بگیرند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند و از سوی دیگر شهروندان نیز با مشارکتی فعال از مراجعه به دستگاه های دولتی برای خدمات غیر ضروری پرهیز کنند.

در همین راستا، غلامرضا عباس پاشا معاون استاندار تهران در گفت وگو با ایسنا، گفت: حسب دستور استاندار تهران بازدید سرزده ای از برخی دستگاه های دولتی به همراه ریاست سازمان برنامه ریزی استان تهران انجام شد تا چالش های رعایت پروتکل های بهداشتی و طرح جدید محدودیت های کرونایی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی در توضیح این بازدید افزود: نخستین دستگاهی که در آن حضور پیدا کردیم آموزش و پرورش شهر تهران بود که در اجرای ضوابط بسیار خوب عمل کرده بود و با بهره گیری از زیرساخت های الکترونیک در جهت پاسخگویی به ارباب رجوع گام برداشته است و از سوی دیگر خوشبختانه میزان ابتلا در آموزش و پرورش یک درصد بوده است که جای قدردانی از اقدامات این نهاد در قطع زنجیره کرونا دارد. متاسفانه بیشترین آمار ابتلا در استان تهران میان دستگاه های دولتی نیز مربوط به نهادهایی همانند ثبت اسناد استان تهران است که بازدیدی از این دستگاه نیز انجام شد.

وی ادامه داد: در بازدید از ثبت اسناد مواردی از تخلف در رعایت پروتکل های بهداشت فردی و عدم استفاده از ماسک مشاهده شد که در همین راستا از طریق بالاترین مقام این دستگاه به این افراد تذکر بدون ثبت در پرونده داده شد. متاسفانه تا به امروز بر اساس خوداظهاری کارمندان در دستگاه های مختلف استان تهران به صورت میانگین حدود ۱۵ درصد کارمندان دولت به این بیماری مبتلا شده اند. در برخی واحدهای ثبت اسناد تجمعی از ارباب رجوع به دلیل ضرورت ارائه برخی خدمات ضروری منوط به حضور افراد مشاهده شد که مقرر شد با پیشنهاد ثبت اسناد و تایید استاندار تهران این سازمان برای تسریع در رائه خدمات به شهروندان و کاهش تجمع آنها تا ۵۰ درصد از نیروهای خود را استفاده کند.

پاشا درباره ضمانت اجرایی طرح جدید در ادارات نیز گفت: برای دستگاه های دولتی که کارمندان در آنها مرتکب تخلف شوند مجازات هایی از تذکر بدون درج در پرونده تا انفصال از خدمت را در نظر گرفته اند که باید نظارت و اعمال این مجازات ها توسط بالاترین مقام اجرایی آن دستگاه اعمال شود.

به گفته وی، بی تردید روند نظارت بر اجرای طرح جدید محدودیت های کرونایی با دقت توسط فرمانداران و بخشداران در استان تهران با بهره گیری از تیم های بازرسی تا پایان طرح ادامه خواهد داشت و سازمانها و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی در هر لحظه باید منتظر حضور تیم های بازرسی به صورت سرزده در محل کار خود باشند لذا باید تمامی ضوابط طرح به دقت اجرا شود.

معاون استاندار تهران در پاسخ به سوالی درباره میزان ابتلا کارکنان استانداری تهران نیز گفت: باتوجه به اینکه استانداری تهران مراجعه کنندگان بسیاری دارد هم از شهروندان و هم از دستگاه های مختلف حدود ۲۰ درصد مبتلا به این بیماری شده اند که بیشترین میزان نیز در فرمانداری ها و بخشداری ها بوده اند.

در بخش دیگری از این بازدیدها مسعود شفیعی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز با اشاره به بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای محدودیت های کرونایی در سازمان ها و نهادهای عمومی دولتی و غیر دولتی گفت: باید خدمات عمومی و ضروری در دستگاه های مختلف تفکیک شود و در این راستا مقرر شد دستگاه های مختلف خدمات ضروری خود را به ما اعلام کنند تا با حداکثر ظرفیت این خدمات به شهروندان رائه شود.

وی افزود: از شهروندان انتظار می رود خدمات عمومی که قید فوریت در آنها وجود ندارد را به ایامی بعد از محدودیت های کرونایی موکول کنند. بی تردید برای دستگاهی که ارائه خدمات ضروری به شهروندان دارند به جای بهره گیری از یک سوم نیروها می توان مجوز داد که با ۵۰ درصد نیروها خدمات ارائه کنند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه دستگاه های دولتی، بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می کنند اما باید با توسعه زیرساخت ها ارائه خدمات الکترونیک گسترش پیدا کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × دو =