کد خبر : 241397
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۲۰
-

نارنجی محبوب پاییز را بهتر بشناسیم

نارنجی محبوب پاییز را بهتر بشناسیم

به گزارش قائم آنلاین، خرمالو سرشار از مواد مغذی مفید از جمله پتاسیم، فسفر، منیزیم، فولیک اسید، بتاکاروتن و ویتامین C است و دارای خواص سلامتی متعدد است. ۱- تقویت بینایی خرمالو حاوی مقادیر بالایی از لوتئین و زاگزانتین (انواع ویتامین A) است که در شبکیه چشم تجمع می یابند و این ترکیبات بعنوان آنتی

به گزارش قائم آنلاین، خرمالو سرشار از مواد مغذی مفید از جمله پتاسیم، فسفر، منیزیم، فولیک اسید، بتاکاروتن و ویتامین C است و دارای خواص سلامتی متعدد است.

۱- تقویت بینایی

خرمالو حاوی مقادیر بالایی از لوتئین و زاگزانتین (انواع ویتامین A) است که در شبکیه چشم تجمع می یابند و این ترکیبات بعنوان آنتی اکسیدان ها، از کاهش بینایی در اثر تخریب ماکولا طی افزایش سن محافظت می کنند. همچنین ویتامین C و ویتامین E موجود در خرمالو نیز از آسیب اکسیداتیو محافظت می کند و بنابراین خرمالو می تواند از بروز آب مروارید جلوگیری کند.

۲- بهبود عملکرد مغز

خرمالو حاوی یک ترکیب طبیعی به نام «فیستین» است که یک آنتی اکسیدان با چندین مزیت محسوب می شود. فیستین حافظه طولانی مدت را افزایش می دهد، از اختلال عملکرد عصبی و کاهش عملکردهای شناختی مربوط به سن و در نتیجه آلزایمر جلوگیری می کند. فیستین باعث کاهش آسیب مغزی ناشی از سکته های ایسکمیک نیز می شود.

۳- سلامت قلب

پتاسیم موجود در خرمالو در کاهش فشار خون و فولیک اسید و ویتامین C موجود در آن در جلوگیری از سکته های مغزی و قلبی نقش موثری دارند. این میوه حاوی میزان قابل توجهی فیبر «پکتین» است که یکی از انواع فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربی های خون نیز می شود. همچنین خرمالو سرشار از پتاسیم و منیزیم است که با افزایش کلسترول و فشار خون بالا مقابله می کنند.

۴- جلوگیری از سرطان روده بزرگ

مطالعات اخیر نشان می دهد که میوه های به رنگ نارنجی و زرد از جمله خرمالو، ریسک سرطان روده بزرگ را کاهش می دهند. بتاکاروتن به کنترل رشد و گسترش نیافتن سلول های سرطانی کمک می کند. خرمالو همچنین منبع خوبی از فیبر برای هضم بهتر و دفع سموم از بدن است.

۵- تقویت عملکرد سیستم ایمنی

خرمالو به دلیل دارا بودن مقادیر بالای آنتی اکسیدان از جمله بتاکاروتن نقش مهمی در افزایش عملکرد سیستم ایمنی دارد. میزان ویتامین C موجود در این میوه بسیار قابل توجه است که این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم و ضروری است. ویتامین C به افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل عفونی، پاک کردن سموم و رادیکال های آزاد کمک می کند.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =