کد خبر : 241352
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۰۵
-

سخنگوی عصائب اهل الحق: فعالیت مسلحانه نداریم

سخنگوی عصائب اهل الحق: فعالیت مسلحانه نداریم

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت میدل ایست نیوز، محمود الربیعی، سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق بر ضرورت جلوگیری از دخالت سلاح در انتخابات پیش رو تأکید کرد. به گزارش پایگاه خبری عراقی «ناس نیوز»، او در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کرد که جنبش عصائب یک جنبش سیاسی و دارای مجوز

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت میدل ایست نیوز، محمود الربیعی، سخنگوی دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق بر ضرورت جلوگیری از دخالت سلاح در انتخابات پیش رو تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری عراقی «ناس نیوز»، او در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کرد که جنبش عصائب یک جنبش سیاسی و دارای مجوز برای مشارکت در انتخابات است و فعالیت مسلحانه ندارد.

او گفت که جنبش عصائب سه تیپ در نیروهای حشد شعبی دارد و افزود که مقاومت مربوط به زمانی است که کشور در حالت اشغال باشد که در آن صورت همه ملت عراق نیروی مقاومت خواهد بود.

الربیعی اظهار کرد که عصائب یک حزب سیاسی است که اجازه داشتن شاخه نظامی ندارد و افزود که این جنبش اساسا یک جنبش مقاومت است که با انواع سلاح ها دربرابر اشغالگران مقاومت کرده و پس از خروج اشغالگران به یک تشکیلات سیاسی تبدیل شده و در روند سیاسی کشور حضور دارد و با تشکیل سازمان حشد و تصویب قانون احزاب این دو شاخه کاملا از هم جدا شده‌اند.

او ادامه داد که با مراجعه به دایره احزاب سیاسی در وزارت کشور می‌توان لیست اعضای جنبش عصائب به عنوان یک حزب سیاسی را دید که هیچ فرد مسلح یا عضو حشد یا دیگر نیروهای امنیتی در آن نیست.

سخنگوی عصائب اهل حق همچنین تأکید کرد که باید انتخابات به دور از تأثیر سلاح باشد و افزود که برخی گروه‌ها با در دست داشتن قدرت میدانی آزادی انتخاب را از رأی دهندگان می‌گیرند و دولت باید مانع از چنین کاری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 7 =