کد خبر : 241528
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
-

رونمایی از سامانه ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح

رونمایی از سامانه ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، در مراسم بهره برداری از این سامانه، حجت الاسلام بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح که از طریق ویدئوکنفرانس با روسای سازمان‌های قضایی نیروهای مسلح سخن می‌گفت با بیان اینکه در ارزیابی‌ها ملاک قوانین و مقررات است، تصریح کرد: سلیقه‌ها را کنار بگذاریم و

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، در مراسم بهره برداری از این سامانه، حجت الاسلام بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح که از طریق ویدئوکنفرانس با روسای سازمان‌های قضایی نیروهای مسلح سخن می‌گفت با بیان اینکه در ارزیابی‌ها ملاک قوانین و مقررات است، تصریح کرد: سلیقه‌ها را کنار بگذاریم و مطابق موازین و بدون کم و کاست قانون را در ارزیابی‌ها اجرا نماییم.

وی افزود: اگر در ارزیابی‌ها ملاحظات را در نظر بگیریم و به سبب آن ناعدالتی شود و به کسی که استحقاق نداشته امتیازی تعلق بگیرد، مدیر مقصر است.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با بیان اینکه قضاوت ما نسبت به زیر مجموعه باید عادلانه باشد، گفت: برای قبول نظرات دیگران آمادگی داشته و انتقاد پذیر باشیم.

این مقام قضایی با اشاره به تعابیر مقام معظم رهبری در خصوص نحوه نظارت بر زیر مجموعه گفت: اگر مدیر با کسی که در مجموعه خوب کار نمی‌کند مماشات کرده و طبق مقررات برخورد نکند باید توجه داشته باشد که این شخص فقط خودش را غرق نمی‌کند بلکه مجموعه را با مشکل مواجه می‌سازد.

وی افزود: در مقابل از کسانی که خوب کار می کنند، مراقبت مداوم کنید.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی تأکید کرد: در مقابل تخلفات حساس باشیم و با آن برخورد کنیم و در مقابل به کسانی که متعهد هستند و خوب کار می‌کنند ارج بگذاریم و آنها را تشویق کنیم.

این مقام قضایی شناسایی استعدادها و توانایی کارکنان را یک ضرورت برشمرد و گفت: در ارزیابی‌ها مشخص کنیم که چه نیرویی و در چه زمینه هایی استعداد دارد تا در آنجا بکارگیری کنیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح هوای نفسانی، مال دوستی، ثروت اندوزی و تجملات را عواملی دانست که انسان را به بیراهه می‌کشانند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز در ابتدای این مراسم با اشاره به ضرورت و اهمیت نظارت و ارزیابی منابع انسانی در سازمان ها گفت: رهبر معظم انقلاب در اکثر دیدارهای مسئولان و کارکنان قوه قضاییه با ایشان همچنین در احکام انتصاب روسای قوه قضاییه در ادوار مختلف بر نظارت بر نیروی انسانی در قوه قضاییه تأکید داشتند و دومین اولویت اصلی در دستگاه قضایی را نظارت بر عملکرد قضات و مدیران می دانند.

احمد غلامی افزود: اگر چه در سازمان ها، سیستم های نظارتی و حفاظتی وجود دارد اما نظارت و حراست از منابع انسانی در درجه اول، وظیفه مدیران است.

وی در ادامه، با برشمردن برخی از فواید سامانه جامع ارزیابی کارکنان گفت: دخل و تصرف و چانه‌زنی در ارزیابی‌ها به حداقل می رسد و به حقیقت و واقعی بودن نزدیکتر می شود.

مدیر کل نظارت و ارزیابی سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز در این مراسم گفت: مدیران در ارزیابی‌ها، عملکرد واقعی افراد را مورد سنجش قرار دهند و تعارف، رودربایستی و سطحی نگری را کنار بگذارند.

احمدرضا پارساپور تصریح کرد: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون نظام سلامت اداری هر گونه اقدامی از جمله ترفیع، ارتقاء، اعطای مجوز آموزشی، تمدید قرار دادها، تبدیل وضعیت و پرداخت های مالی کارکنان منوط به انجام ارزیابی ها و کسب امتیاز لازم است.

وی سپس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص راه اندازی سامانه جامع ارزیابی کارکنان گفت: برای تکمیل این سامانه حدود ۱۰ ماه کار مداوم و مستمر انجام و بیش از ۲۰ هزار خط اطلاعات از بیش از ۱۶۰۰ کارمند در سامانه بارگذاری شد.

پارساپور افزود: این سامانه در ۲۰ مهرماه سال جاری به صورت آزمایشی در سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان رضوی راه اندازی شد و نواقص جزیی آن برطرف و امروز به صورت رسمی در سراسر کشور راه اندازی می شود.

مدیر کل نظارت و ارزیابی سازمان قضایی نیروهای مسلح به سوابق ارزیابی عملکرد در این مجموعه اشاره کرد و افزود: ارزیابی عملکرد کارکنان اداری تا سال ۱۳۹۶ به صورت کاملاً سنتی و دستی بود که وقت زیادی را برای جمع‌آوری اطلاعات و مستندات مصروف خود می کرد تا اینکه در نیمه سال ۱۳۹۶ دستورالعمل جدید ارزشیابی کارکنان اداری تهیه شد و علی رغم ویژگی های خوبی که داشت عوامل اختصاصی در شاخص های ارزشیابی برای همه کارکنان یکسان تعریف شده بود.

پارساپور افزود: در سامانه سجاپ کلیه این مشکلات برطرف و برای هر شغل، شاخص ارزشیابی خاص خود تعریف شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =