کد خبر : 241410
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
-

خبر خوش وزیر بهداشت درخصوص واکسن کرونا

خبر خوش وزیر بهداشت درخصوص واکسن کرونا

به گزارش قائم آنلاین، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه ملی کمیته واکسن کرونا گفت: در این کمیته به کمک دانشمندان و محققان کار واکسن کرونا را دنبال می کنیم. نمکی افزود: از سه مسیر این کار را دنبال می کنیم اول خرید واکسن از منابعی است که در دنیا تایید شدند و ما

به گزارش قائم آنلاین، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه ملی کمیته واکسن کرونا گفت: در این کمیته به کمک دانشمندان و محققان کار واکسن کرونا را دنبال می کنیم.

نمکی افزود: از سه مسیر این کار را دنبال می کنیم اول خرید واکسن از منابعی است که در دنیا تایید شدند و ما جزو کشورهایی هستیم که اختیار تعیین منبع با خود ماست و چهار منبع را برای خرید انتخاب کردیم و قرار است حدود ۱۸ میلیون دوز واکسن کرونا را خریداری کنیم و همچنین رایزنی هایی با سایر واکسن سازهای دنیا داریم که مازاد بر تولید واکسن آنها را خریداری کنیم.

نمکی ادامه داد: نوع دوم مدلی است که بتوانیم در قالب قرارداد مشترک تولید داخل و همراهی دانش فنی بیرون دنبال کنیم و امروز گزارشی در این خصوص ارایه شد.

وی اظهار امیدواری کرد: مدل  سوم تکیه بر دانش و تولید داخل است که ۴ مورد از شرکت ها در قالب وبینار به سازمان جهانی بهداشت گزارش عملکرد دادند و به دو مورد در کمیسیون روز چهارشنبه اجازه ورود به فاز انسانی را خواهیم داد تا حداقل یکی از آنها بتواند آزمایشات فاز انسانی را آغاز کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − دو =