کد خبر : 241561
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
-

ائتلاف آمریکایی: تحرکات اخیر نیروهای ما از سوریه به عراق اقداماتی معمول است

ائتلاف آمریکایی: تحرکات اخیر نیروهای ما از سوریه به عراق اقداماتی معمول است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از میدل ایست نیوز، ائتلاف بین‌المللی امروز سه شنبه گفت که رفت و آمد اخیر نیروهای آمریکایی از سوریه به عراق در چارچوب تحرکات معمول انجام شد. ژنرال «کوین کوبسی»، فرمانده کل نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، سرهنگ «واین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی و «کینو کبرئیل»، سخنگوی نیروهای دموکراتیک

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از میدل ایست نیوز، ائتلاف بین‌المللی امروز سه شنبه گفت که رفت و آمد اخیر نیروهای آمریکایی از سوریه به عراق در چارچوب تحرکات معمول انجام شد.

ژنرال «کوین کوبسی»، فرمانده کل نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، سرهنگ «واین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی و «کینو کبرئیل»، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در کنفرانسی مطبوعاتی در پایگاه نظامی آمریکا در حومه رمیلان در شمال شرق سوریه حضور داشتند.

ژنرال کوبسی در این کنفرانس گفت که ائتلاف بین‌المللی به حمایت از قسد پایبند است چرا که ماموریت مبارزه با داعش هنوز به پایان نرسیده است.

وی ضمن تاکید بر ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه و تکذیب عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه گفت که خروج اخیر نیروهای آمریکایی از سوریه به عراق بخشی از تحرکات معمول این نیروها بوده است.

وی افزود: ماموریت ما در عراق و سوریه با آموزش ۱۲۰ هزار نفر از نیروهای عراقی، نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای پیشمرگه انجام شد و ما اکنون در مرحله جدیدی هستیم و ائتلاف بین‌المللی در این مرحله به حمایت از این نیروها پایبند است زیرا ماموریت هنوز به پایان نرسیده است و ما تا زمان از بین بردن داعش و باندهای مالی آن متعهد هستیم.

کوبسی اشاره کرد که نیروهای ائتلاف توانسته اند در عراق و سوریه ۸ میلیون نفر را با هماهنگی با نیروهای ائتلاف، قسد، پیشمرگه و نیروهای عراقی آزاد کنند.

فرمانده کل نیروهای ائتلاف بین المللی به هماهنگی با نیروهای روسی برای جلوگیری از وقوع درگیری در مناطق تحت کنترل نیروهای قسد اشاره کرد و افزود که نیروهای ائتلاف همچنان به پشتیبانی از مراکز بازداشت داعش ادامه می دهند.

وی اشاره کرد که ترکیه باید از روند سیاسی برای ایجاد راه حل حمایت، و از تنش در شمال شرق سوریه اجتناب کند.

از طرفی دیگر سخنگوی ائتلاف بین المللی گفت: ماموریت محول شده به ما برای از بین بردن داعش را انجام دادیم و با تلاش های نیروهای قسد، نیروهای عراقی و پیشمرگه ماموریت اصلی ما، شکست داعش در سوریه و عراق است.

کینو کبرئیل، سخنگوی قسد نیز بر تداوم همکاری مشترک بین نیروهای ائتلاف و نیروهای دموکراتیک سوریه و ادامه تلاش های مشترک برای شکست داعش و تضمین از بین رفتن آن در همه مناطق نه تنها از لحاظ نظامی بلکه از لحاظ فکری و از بین بردن همه منابع تامین مالی آنها تاکید کرد.

وی گفت که تلاش های مشترکی در زمینه اردوگاه ها، مراکز بازداشت داعش، حمایت از زیرساخت ها برای بازگشت مردم به مناطقشان، تضمین شکست فکری داعش و قطع همه راه هایی که برای عملیات از آن استفاده می کردند انجام خواهد شد.

پیش از این خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده بود که نیروهای آمریکایی ۷۲ ساعته به صورت پیوسته از سوریه، وارد عراق می شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − چهارده =