تاریخ انتشار :پنج شنبه ۲۲ آبان ۹۹.::. ساعت : ۳:۳۵ ب.ظ
فاقددیدگاه

راهکار اتوماسیون وجوه نقد توسن‌تکنو با ۵۰ دستگاه CRS در بانک رفاه کارگران

پس از نصب و راه‌اندازی موفق راهکار BCR و CRS توسن‌تکنو در بانک‌های ملی ایران، شهر، سپه (حکمت ایرانیان سابق)، آینده، ایران زمین، سامان، دی و اقتصاد نوین، بانک رفاه کارگران نیز به جمع دریافت‌کنندگان این راهکار از شرکت توسن‌تکنو اضافه شد. بدین‌ترتیب تعداد بانک‌های دریافت‌کنندگان راهکار BCR و CRS توسن‌تکنو به ۹ بانک رسید.

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام توسن‌تکنو، پس از نصب و راه‌اندازی موفق راهکار BCR و CRS توسن‌تکنو در بانک‌های ملی ایران، شهر، سپه (حکمت ایرانیان سابق)، آینده، ایران زمین، سامان، دی و اقتصاد نوین، بانک رفاه کارگران نیز به جمع دریافت‌کنندگان این راهکار از شرکت توسن‌تکنو اضافه شد. بدین‌ترتیب تعداد بانک‌های دریافت‌کنندگان راهکار BCR و CRS توسن‌تکنو به ۹ بانک رسید.

پیرو برگزاری مناقصه خرید ۵۰ دستگاه CRS از طرف بانک رفاه کارگران در شهریورماه ۱۳۹۹، شرکت توسن‌تکنو در بین شرکت‌کنندگان این مناقصه، با اختلاف امتیاز فنی موفق یه دریافت مجوز فروش از طرف این بانک شد.

توسن‌تکنو اولین و تنها تولیدکننده و بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات نصب و پشتیبانی CRSها در سطح کشور بوده و در مجموع توانسته است با واگذاری بیش از ۱۷۰۰ دستگاه از این ماشین‌ها، دارای بیش از ۹۵ درصد سهم بازار در این خصوص بین شرکت‌های فعال ارائه‌دهنده ماشین‌های بانکی در کشور باشد.

امروزه اجرای تحول دیجیتال در صنعت بانکداری به یکی از برنامه‌های کلان و استراتژیک بانک‌ها تبدیل شده و یکی از گام‌های تعیین‌کننده برای بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در مسیر دیجیتالی‌شدن، شیوه پرداخت به موضوع تحول شعب یا Branch Transformation است.

در این میان راه‌اندازی راهکار اتوماسیون وجوه نقد به عنوان یکی از راهبردهای اساسی بانک‌ها در حوزه «تحول شعب» مورد توجه جدی قرار گرفته و امید است با ارائه این راهکار، موضوع خارج‌کردن سرویس‌های تحویلداری از شعب، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری سرمایه انسانی بانک‌ها تا حد زیادی محقق شود.

آمار نشان می‌دهد از ابتدای راه‌اندازی این ماشین‌ها توسط بانک‌های عامل در شبکه بانکی کشور، استقبال مشتریان روزبه‌روز در حال افزایش بوده است. بر اساس بررسی‌های انجام‌شده متوسط مدت زمان انتظار برای واریز وجه از طریق شعبه چیزی بین ۱۵ الی ۶۰ دقیقه است و این زمان از طریق ماشین‌های خودگردان به ۱ الی ۵ دقیقه کاهش یافته است.

همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که بر اساس آمار، تعداد تراکنش‌های واریز در هر خودگردان در مهر ۱۳۹۹ به طور متوسط ۱۶ برابر تعداد این تراکنش‌ها در هر خودگردان در فروردین ۱۳۹۷ بوده است.

بنابراین از مجموع این یافته‌ها می‌توان دریافت که رویکرد راه‌اندازی شعب سلف‌سرویس و خارج‌کردن سرویس‌های تحویلداری از شعب، بهبود تجربه مشتریان را در پی داشته است.

ماشین‌های بانکی CRS یا ATMR با عبارت معادل فارسی «خودگردان»، نسل جدید خودپردازهای بانکی هستند که نه‌تنها دریافت اسکناس در آن‌ها ممکن است، بلکه می‌توان از طریق آن‌ها اسکناس وارد ماشین بانکی کرده و عملیات واریز آنی وجه نقد به حساب را انجام داد.

از دیگر مزایای این ماشین‌ها می‌توان به کاهش هزینه‌های مربوط به پول‌گذاری به‌دلیل وجود چرخه‌ خودکار مدیریت اسکناس‌های ورودی و خروجی اشاره کرد. با استفاده از خودگردان و جایگزینی آن با خودپردازهای معمولی، می‌توان بخش قابل‌توجهی از عملیات روزانه متصدیان بانکی شعب در عملیات دریافت و پرداخت اسکناس را کاهش داد و بدین‌ترتیب بهره‌وری سرمایه انسانی بانک را افزایش داد.

همچنین بهبود تجربه مشتریان ناشی از ارائه سرویس ۳۶۵*۲۴*۷ این ماشین‌ها یکی دیگر از مزایای راه‌اندازی این راهکار برای بانک‌هاست.

دیدگاه خود را به ما بگویید.