کد خبر : 236897
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
-

همایش سیره و سنت شناسی پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود

همایش سیره و سنت شناسی پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، بابایی – مسئول دبیر بنیاد پیامبر اعظم (ص) و مسئول برگزاری این همایش در فرهنگسرای اندیشه – در تشریح برنامه‌های سومین همایش «سیره و سنت‌شناسی پیامبر اعظم (ص)» با بیان این‌که پیامبر (ص) معنابخش کمال انسانیت است، اظهار کرد: هرگونه بی‌احترامی و بی‌ادبی نسبت به این مقام والای انسانیت نباید نادیده

به گزارش قائم آنلاین، بابایی – مسئول دبیر بنیاد پیامبر اعظم (ص) و مسئول برگزاری این همایش در فرهنگسرای اندیشه – در تشریح برنامه‌های سومین همایش «سیره و سنت‌شناسی پیامبر اعظم (ص)» با بیان این‌که پیامبر (ص) معنابخش کمال انسانیت است، اظهار کرد: هرگونه بی‌احترامی و بی‌ادبی نسبت به این مقام والای انسانیت نباید نادیده گرفته شود. اتفاقاتی که امروز در خصوص پیامبر (ص) رخ داده است نشان از آن دارد که این افراد پیامبر (ص) را نشناخته‌اند.

وی گفت: تمام انسان‌های آزاده به مقام انسانیت احترام می‌گذارند و توهین نمی‌کنند. هدف ما در بنیاد پیامبر اعظم (ص) بازخوانی و تبیین سیره و سنت پیامبر (ص) به منظور دستیابی به الگوی عملی و وحدت‌آفرین در جهان اسلام است.

او تاکید کرد: ما باید بر شکل‌گیری تمدن اسلامی تاکید داشته باشیم چرا که پیامبر خاتم مایه رحمت و شریف‌ترین انسان بر روی زمین است و می‌تواند الگو و اسوه در سبک زندگی باشد.

بابایی با اشاره به این موضوع که تنها راه نجات‌بخش بشر عمل به دستورات قرآن بر پایه سیره و سنت پیامبر (ص) است، اظهار کرد: پیامبر (ص) متعلق به بشریت است ما در این بنیاد سعی داریم راهبردهای را تعیین کنیم تا بتوانیم در همایش‌های سالیانه سبک زندگی با محوریت پیامبر خاتم (ص) را داشته باشیم و تاکنون همایش‌هایی نیز در این رابطه در مساجد و دانشگاه‌ها نیز برگزار شده است.

مسئول دبیر بنیاد پیامبر اعظم (ص) و مسئول برگزاری این همایش در فرهنگسرای اندیشه با تاکید بر این موضوع که در این همایش با حوزه‌های علمیه استان تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری همکاری‌ها و برنامه‌هایی را داریم، گفت: به دلیل اهانت به ساحت مقدس پیامبر (ص) باید نسبت به این همایش‌ها و برگزاری گرامیداشت مقام حضرت ختمی مرتبت داشته باشیم اما امسال با محدودیت‌هایی نیز روبه‌رو هستیم و درصدد هستیم که از ظرفیت فضای مجازی در این همایش بهره‌ ببریم. ما در این همایش می‌توانیم مقالات بین‌المللی را دریافت کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی – دبیر اجرایی این همایش – با تاکید بر این موضوع کلی همایش امسال سیره و سنت‌شناسی پیامبر اعظم (ص) است، اظهار کرد: ۳۳ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که ۱۰ مقاله برتر شناخته شده است. علاقه‌مندان می‌توانند در طراحی پوستر و بررسی ابعاد شخصیتی پیامبر (ص) در این فراخوان شرکت کنند. هدف ما هدایت ما به سمت و سوی سیره نبوی است.

وی گفت: شرکت‌کنندگان در این همایش می‌توانند از طریق فضای مجازی آثار خود را ارسال کنند. در حاشیه این همایش هرساله مسابقه کتابخوانی با موضوع و محوریت رسول گرامی اسلام (ص) را خواهیم داشت و برای اینکه سنت‌شناسی پیامبر (ص) در جامعه صورت گیرد نشست‌های تخصصی را برگزار خواهیم کرد. ویژگی مقالات قابل داوری در این همایش این است که هر مقاله‌ای با محوریت موضوعات مطرح شده در فراخوان برای دبیرخانه ارسال شود مورد داوری قرار خواهد گرفت و محدودیتی به‌لحاظ تعداد صفحات و ابعاد مقالات وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 6 =