کد خبر : 236871
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
-

تعطیلی ۱۰ مدرسه بابلسر با مشاهده بیماران کرونایی

تعطیلی ۱۰ مدرسه بابلسر با مشاهده بیماران کرونایی

به گزارش قائم آنلاین، احمدرضا مهاجری‌نژاد در گفت‌وگو ، اظهارکرد: سیاست آموزش و پرورش بر اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی است. وی خاطرنشان کرد: باتوجه به مشکوک بودن برخی دانش‌آموزان بابلسری و مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی که نشان داد آن‌ها ناقل هستند مدارس مورد نظر به حالت قرنطینه درآمده که دانش‌آموزان حق حضور در

به گزارش قائم آنلاین، احمدرضا مهاجری‌نژاد در گفت‌وگو ، اظهارکرد: سیاست آموزش و پرورش بر اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به مشکوک بودن برخی دانش‌آموزان بابلسری و مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی که نشان داد آن‌ها ناقل هستند مدارس مورد نظر به حالت قرنطینه درآمده که دانش‌آموزان حق حضور در این مدارس را نداشته و امر آموزش به صورت غیرحضوری و در بستر شبکه شاد انجام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بابلسر تصریح کرد: به تمامی همکاران اعلام شده که درصورت مشاهده وضعیت نامطلوب شرایط جسمی  دانش‌آموزان و احتمال ابتلا به بیماری کرونا موضوع به خانواده‌ها اطلاع داده شود تا برای درمان به مراکز درمانی فرستاده شوند.

مهاجری‌نژاد یادآورشد: مبنای تعطیلی مدارس دستورالعمل وزارت بهداشت است که اگر در مدرسه‌ای یک نفر به بیماری کرونا مبتلا شد آن کلاس درس تعطیل شود و اگر دو نفر دچار بیماری شدند تمام مدرسه باید به حالت تعطیل درآید اما باتوجه به نگرانی‌های موجود درصورت مشاهده حتی یک بیمار کرونایی مجموعه مدرسه به مدت دو هفته تعطیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۹۰ درصد فعالیت‌های آموزشی در بابلسر به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود تاکید کرد: بنابر آزمایش‌های صورت گرفته حدود ۱۰ مدرسه شهرستان دارای بیماران کرونایی بودند که با اعلام شبکه بهداشت و درمان این مدارس تعطیل شدند.

مدیر آموزش و پرورش بابلسر افزود: این شهرستان دارای ۱۳۷ مدرسه است که به غیر از مدارس دارای ناقلان کرونا، مابقی دایر هستند اما فعالیت‌های بسیاری از آن‌ها به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

مهاجری‌نژاد یادآور شد: اگر تشخیص داده شود که معلم یا عوامل مدیریتی و اجرایی مدارس دچار بیماری شده یا ناقل هستند حق حضور در هیچ مدرسه‌ای را نداشته تا دوره بیماری را پشت سر بگذارند.

وی بر لزوم همکاری والدین با مدارس تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به‌صورت غیرحضوری است والدین باید تمام توان خود را بر نظارت یادگیری و انجام امور آموزشی را قرار دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 13 =