کد خبر : 236594
تاریخ انتشار : جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
-

رشد اقتصادی آمریکا از پیش بینی ها فراتر رفت

رشد اقتصادی آمریکا از پیش بینی ها فراتر رفت

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از فاکس بیزینس، وزارت بازرگانی آمریکا آمار رشد اولیه سه ماهه سوم امسال را اعلام کرد که بر این اساس نرخ رشد اقتصادی این کشور مثبت ۳۳.۱ درصد اندازه گیری شده که این رقم ۶۳.۸ درصد بیشتر از رشد سه ماهه قبل و ۲.۱ درصد بیشتر از نرخ رشد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از فاکس بیزینس، وزارت بازرگانی آمریکا آمار رشد اولیه سه ماهه سوم امسال را اعلام کرد که بر این اساس نرخ رشد اقتصادی این کشور مثبت ۳۳.۱ درصد اندازه گیری شده که این رقم ۶۳.۸ درصد بیشتر از رشد سه ماهه قبل و ۲.۱ درصد بیشتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی بوده است.

این رشد اقتصادی که بالاترین رشد فصلی ثبت شده در طول تاریخ آمریکا تاکنون بوده است، احتمالا بهترین عملکرد فصلی امسال خواهد بود؛ از طرفی با توجه به اینکه بخش بزرگی از کسب و کارها فعالیت خود را از سر گرفته اند، اقتصاددانان انتظار دارند رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم نیز در سطح بالایی باقی بماند. پیش از این دفتر کنترل بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده بود رشد ۲۱.۵ درصدی در سه ماهه سوم و ۱۰.۴ درصدی در سه ماهه پایانی سال برای این کشور به ثبت برسد.

لیدیا بوسور، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه ” آکسفورد اکونومیکس” گفت: با تداوم سرعت بالای شیوع کووید-۱۹ در آمریکا، ریسک ها بر سر راه اقتصاد کماکان در سطح بالایی باقی مانده اند. من یادم نیست مشابه چنین شرایطی را قبلا تجربه کرده باشیم و ممکن است این وضعیت برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند.

آمریکا در حال حاضر اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و بیش از ۲۱۵ هزار نفر از شهروندان این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. این احتمال وجود دارد که در فصل پاییز این کشور با پیک دوم بیماری مواجه شود.

متوسط رشد اقتصادی فصلی آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۲۱ درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد ۱۶.۷ درصدی سه ماهه نخست سال ۱۹۶۷ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه نخست سال ۱۹۵۸ با منفی ۱۰ درصد بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 4 =