کد خبر : 236102
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
-

تغییر معادلات سیاسی و امنیتی با ورود تسلیحات ایرانی به بازارهای جهانی

تغییر معادلات سیاسی و امنیتی با ورود تسلیحات ایرانی به بازارهای جهانی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از نورنیوز، ورود به این عرصه در کنار ایجاد درآمدهای اقتصادی قابل توجه، می‌تواند مولفه‌ای برای جلب اعتماد جهانی برای مراودات اقتصادی با ایران باشد چراکه حق خرید و فروش تسلیحات از مولفه‌های قابل توجه در شکستن سیاست ایران‌هراسی و نگاه امنیتی علیه ایران است. غرب برای تداوم محدودیت‌های

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از نورنیوز، ورود به این عرصه در کنار ایجاد درآمدهای اقتصادی قابل توجه، می‌تواند مولفه‌ای برای جلب اعتماد جهانی برای مراودات اقتصادی با ایران باشد چراکه حق خرید و فروش تسلیحات از مولفه‌های قابل توجه در شکستن سیاست ایران‌هراسی و نگاه امنیتی علیه ایران است.

غرب برای تداوم محدودیت‌های تسلیحاتی ایران، سناریوی چند لایه‌ای را طراحی و اجرا کرده که محور آن ایجاد انحراف در افکار عمومی و طرح مسائل حاشیه‌ای بود.

این روند که در قالب سناریویی دامنه‌دار پیگیری می‌شود دارای مولفه‌های مهمی است:

آمریکا و اروپا افکار عمومی را به سمت مذاکرات و توافق برخی رژیم‌های عربی و رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران سوق می‌دهند و سعی دارند با پروژه «ایران هراسی» ورود ایران به بازار خرید و فروش تسلیحات را مقابله با این روند جلوه بدهند.

آمریکایی‌ها با تاکید بر کلیدواژه‌ مذاکره در تلاشند ایران را کشوری ستیزه‌جو و خارج از به اصطلاح نظم حاکم بر مراودات جهانی جلوه دهند. از زمان لغو تحریم تسلیحاتی، دستگاه رسانه‌ای نظام سلطه بر فراهم بودن زمینه مذاکره و استنکاف ایران متمرکز شده است.
غرب به خوبی می‌داند که ورود ایران به بازار فروش تسلیحات عملا ضربه کاری دیگری را به ساختار تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه وارد خواهد کرد و ایران را به یکی از گزینه‌های اصلی تامین نیازمندی دفاعی کشورهای مستقل مبدل خواهد ساخت.

به طور قطع شکل گیری این روند علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی جدید برای جمهوری اسلامی و شکسته شدن انحصار تسلیحاتی قدرت‌های بزرگ، زمینه‌ساز تقویت توان دفاعی کشورها در برابر مداخلات و باج‌خواهی‌های نظام سلطه خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 8 =