کد خبر : 236259
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
-

ترکیه علیه عوامل شارلی ابدو پرونده باز کرد

ترکیه علیه عوامل شارلی ابدو پرونده باز کرد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادستانی کل در آنکارا تحقیقی را در خصوص مسؤولان شارلی ابدو که تصویری کاریکاتوری از اردوغان منتشر کرده‌ بود، آغاز کرد. نسخه جدید از مجله شارلی ابدو فرانسه با تصویری از کاریکاتور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در یک موقعیت نامناسب خشم دولت آنکارا را

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادستانی کل در آنکارا تحقیقی را در خصوص مسؤولان شارلی ابدو که تصویری کاریکاتوری از اردوغان منتشر کرده‌ بود، آغاز کرد.

نسخه جدید از مجله شارلی ابدو فرانسه با تصویری از کاریکاتور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در یک موقعیت نامناسب خشم دولت آنکارا را برانگیخته و بر تنش‌های دو کشور دامن زده است.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در توییتی انتشار این کاریکاتور را نشانه عدم احترام به باورها، ارزش‌ها یا مقدسات دانست و گفت: آنها فقط ابتذال و بی‌اخلاقی خودشان را نشان می‌دهند. حمله به حقوق شخصی شوخ طبعی و آزادی بیان نیست.

مدیر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه نیز در توییتر نوشت، دستورکار ضد اسلام امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به ثمر نشسته است.

وی امروز همچنین گفت، دولت آنکارا اقدامات حقوقی و دیپلماتیک را در واکنش به انتشار این کاریکاتور از اردوغان در شارلی ابدو انجام می‌دهد.

این مقام افزود: مردم ما نباید شک و تردید درباره اقدامات مناسب حقوقی و دیپلماتیک علیه این کاریکاتور به خود راه بدهند. نبرد ما علیه این اقدامات بی‌ادبانه، توهین آمیز و بدخواهانه تا زمان اعلام دلیل مورد قبول ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =