کد خبر : 235971
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
-

۲۵۰۰ کامیون کالا منتظر ورود به افغانستان هستند

۲۵۰۰ کامیون کالا منتظر ورود به افغانستان هستند

به گزارش قائم آنلاین، دوهزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در گذرگاه رسمی مرزی دوغارون توقف کرده‌اند تا در صورت مساعدت طرف افغانستانی از مرز ایران وارد کشور همسایه شوند. مدیر پایانه مرزی دوغارونگفت: معطلی این کامیون‌های ترانزیتی در مرز دوغارون ناشی از نبود زیرساخت لازم برای پذیرش خودروهای سنگین

به گزارش قائم آنلاین، دوهزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در گذرگاه رسمی مرزی دوغارون توقف کرده‌اند تا در صورت مساعدت طرف افغانستانی از مرز ایران وارد کشور همسایه شوند.

مدیر پایانه مرزی دوغارونگفت: معطلی این کامیون‌های ترانزیتی در مرز دوغارون ناشی از نبود زیرساخت لازم برای پذیرش خودروهای سنگین حامل انواع کالا در گمرک کشور افغانستان است.

کریم نوایی نظامی، همچنین افزایش تقاضای خرید انواع کالاهای ایرانی از سوی تجار این کشور و کاهش فعالیت مرزهای «میلک» در استان سیستان و بلوچستان، مرز «ماهیرود» در استان خراسان جنوبی، «لطف آباد» در شهرستان درگز و مرز سرخس با کشور ترکمنستان را از دیگر علت‌های افزایش کامیون‌های متوقف شده در پایانه مرزی دوغارون تایباد برشمرد.

وی افزود: در نیمه نخست امسال ترانزیت خروجی از سمت گذرگاه رسمی دوغارون به سمت افغانستان نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش یافته است که خود از دیگر علل توقف کامیونها در معبر زمینی دوغارون است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون به فعالیت ۱۰ واحد باسکول در گمرک منطقه ویژه اقتصادی و نیز بازارچه مرزی دوغارون در خاک ایران برای تسهیل و شتاب در اعزام‌تانکرها و کامیونهای حامل سوخت و کالا ‌اشاره کرد و ادامه داد: این در حالی است که گمرک افغانستان در آن سوی مرز تنها یک دستگاه باسکول در اختیار دارد.

نوایی گفت: به منظور تسهیل در روند ورود و خروج خودروهای سنگین در گمرک دوغارون در حال حاضر فعالیت ساعت کاری این گذرگاه رسمی از ساعت شش صبح تا ۱۷ بعدازظهر است و پیشنهاد افزایش ساعت کاری تا ۲۲ شب نیز به دستگاههای متولی دو کشور ارائه شده است و در این راستا مسئولان دستگاههای متولی در دوکشور ایران و افغانستان ملاقات‌های مرزی نیز انجام داده‌اند.

او افزود: به طور میانگین روزانه ۵۵۰ دستگاه کامیون حامل بار ترانزیت از دوغارون به مقصد هرات افغانستان بارگیری شده و همین تعداد کامیون از مرز اسلام‌قلعه آن کشور وارد خاک ایران می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =