کد خبر : 236016
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
-

واریز ۱٫۵ میلیارد تومان از حقوق معوقه ناجیان غریق تا پایان هفته

واریز ۱٫۵ میلیارد تومان از حقوق معوقه ناجیان غریق تا پایان هفته

به گزارش قائم آنلاین، علی رجبی وندچالی در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین اقدامات در خصوص پرداخت حقوق معوقه ناجیان غریق مازندران، اظهار کرد: از چهار ماه فعالیت ناجیان غریق استان، دو ماه به آن‌ها پرداخت شد و دو ماه دیگر به آن‌ها بدهکاریم و در تلاش برای پرداخت مابقی مطالبات‌شان هستیم. وی با بیان

به گزارش قائم آنلاین، علی رجبی وندچالی در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین اقدامات در خصوص پرداخت حقوق معوقه ناجیان غریق مازندران، اظهار کرد: از چهار ماه فعالیت ناجیان غریق استان، دو ماه به آن‌ها پرداخت شد و دو ماه دیگر به آن‌ها بدهکاریم و در تلاش برای پرداخت مابقی مطالبات‌شان هستیم.

وی با بیان اینکه ناجیان غریق استان مازندران طی این مدت زحمت فراوانی کشیدند و گلایه‌هایشان نیز به حق است و ما می‌پذیریم؛ افزود: تاخیر در پرداخت حقوق معوقه ناجیان به این دلیل است که کشور اعتباراتی برای سواحل دریا نمی‌گذارد، چرا که طرح دریا تنها در ۵ استان کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: متاسفانه برای حقوق ناجیان غریق در استان‌های شمالی، اعتباری وجود ندارد و ما باید با مراجعه متعدد به تهران و پیگیری‌های مستمر، اعتباری را بابت حقوق و دستمزد ناجیان بگیریم.

رجبی وندچالی ادامه داد: در میان این استان‌ها، بیشترین ساحل را استان مازندران دارد و حداقل ما ۱٫۵ میلیارد تا ۲ میلیارد تومان ماهانه اعتبار نیاز داریم تا از ناجیان پشتیبانی و حقوق آن‌ها را پرداخت کنیم.

وی عنوان کرد: ما در سواحل استان مازندران نزدیک به ۹۵۰ ناجی غریق استفاده می‌کنیم و حقوق و پشتیبانی از این تعداد افراد مشغول به فعالیت، اعتبار و پول لازم دارد و چون اعتباراتی برای این موضوع در سطح ملی دیده نشده، لذا از زمانی که مصوب گرفته می‌شود تا زمان پرداخت، زمان زیادی را می‌برد که مشکلاتی از این دست رخ می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، حقوق یک ماه ناجیان تا پایان این هفته به حساب‌شان واریز می‌شود و حقوق یک ماه باقیمانده نیز تا پایان ماه بعد به حساب ناجیان واریز می‌شود.

رجبی وندچالی در پاسخ به میزان طلب ناجیان غریق استان، اعلام کرد: مجموع مطالبات ناجیان بابت حقوق دوماه فعالیت، نزدیک به ۲٫۵ میلیارد تومان است که ۱٫۵ میلیارد تومان از این بدهی را تا پایان این هفته پرداخت می‌کنیم و یک میلیارد باقیمانده نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

وی متذکر شد:  طی سال جاری، به طور میانگین در دو ماه ۴۵۰ نفر و در دو ماه دیگر ۷۵۰ نفر از ناجیان غریق را به کارگیری کردیم و طی این مدت چهار ماهه، نزدیک به ۵۴۰ نفر نجات پیدا کردند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، یادآور شد: در حال برنامه‌ریزی برای حل مشکل تخصیص بودجه به ناجیان غریق هستیم که هم برای طرح دریا سال آینده از همین حالا برنامه‌ریزی کنیم و هم دنبال اعتبارش باشیم تا شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

به گفته رجبی وندچالی، طی سال جاری نزدیک به ۵ میلیارد تومان حقوق به ناجیان غریق مازندران پرداخت. شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + نه =