کد خبر : 236036
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
-

راه‌اندازی خانه خلاق در کاشان

راه‌اندازی خانه خلاق در کاشان

به گزارش قائم آنلاین، سورنا ستاری در سفر یک روزه خود به شهر کاشان در جمع خبرنگاران این شهر با بیان اینکه قطعات و تجهیزات تولید فرش ماشینی با قیمت‌های بالایی خریداری می‌شود، اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید داخلی این تجهیزات حمایت می‌کند. برخی شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع نرم و خلاق

به گزارش قائم آنلاین، سورنا ستاری در سفر یک روزه خود به شهر کاشان در جمع خبرنگاران این شهر با بیان اینکه قطعات و تجهیزات تولید فرش ماشینی با قیمت‌های بالایی خریداری می‌شود، اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تولید داخلی این تجهیزات حمایت می‌کند. برخی شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع نرم و خلاق مستقر در کاشان، ظرفیت‌های خوبی برای تولید این قطعات و تجهیزات دارند.

به گفته رییس بنیاد ملی نخبگان، باید روی قیمت‌های بالای خرید این تجهیزات از دیگر کشورها حساس باشیم و با حمایت از تولید داخل، نیازهای این شهر به قطعات و تجهیزات تولید فرش ماشینی را تامین کنیم.

ستاری ادامه داد: در سفر امروز شاهد پیشرفت خوبی در شکل‌گیری مراکز نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع نرم و خلاق شهر کاشان هستیم. بیشتر این پیشرفت‌ها در حوزه صنایع خلاق این شهر اتفاق افتاده است؛ صنایع خلاقی که ظرفیت بالایی در این شهر دارد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری همچنین بیان کرد: باید بر روی تولید گل محمدی و اسانس‌های مختلف در شهر کاشان تمرکز کنیم. استان اصفهان شرایط مساعدی برای توسعه صنایع خلاق مختص منطقه خود دارد.

رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه تاکید کرد: تولید دستگاه ژاکارد الکترونیک در این شهر هم یکی دیگر از اتفاقات خوب فناورانه در این شهر است؛ دستگاهی که برای نخستین بار در کشور تولید شده و باید ادامه یابد. ما باید تلاش کنیم نیاز ۲ هزار تا ۲۵۰۰ شانه مورد نیاز شهر را که تا امروز از دیگر کشورها وارد می‌شد توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع نرم و خلاق خودمان تامین شود.

ستاری در پاسخ به سوالی مبنی بر شرایط دانش‌بنیان‌ها در تولید واکسن کرونا، گفت: تلاش‌ها در این حوزه با ورود ۶ شرکت ادامه دارد، اتفاقات خوبی هم در این زمینه داریم، اما قرار است همه اطلاعات در زمینه تولید واکسن کرونا تنها از کانال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =