کد خبر : 236014
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
-

دستگیری جوان کلاهبردار و شش همدستش به جرم فیشینگ

دستگیری جوان کلاهبردار و شش همدستش به جرم فیشینگ

به گزارش قائم آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی در این باره اظهار کرد: ۲۶ شهریور ماه سال جاری جوانی ۳۵ ساله به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که قصد انتقال وجه از طریق اینترنت بانک را داشته که بدون اطلاع از اینکه سایت شبیه سازی شده سایت اصلی بوده، اطلاعات حساب خود را وارد

به گزارش قائم آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی در این باره اظهار کرد: ۲۶ شهریور ماه سال جاری جوانی ۳۵ ساله به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که قصد انتقال وجه از طریق اینترنت بانک را داشته که بدون اطلاع از اینکه سایت شبیه سازی شده سایت اصلی بوده، اطلاعات حساب خود را وارد کرده است. با وجود اینکه تراکنش ناموفق بوده اما با گذشت چند دقیقه متوجه شده که کل موجودی کارت بانکی اش به مبلغ ۴۲۵ میلیون ریال سرقت شده است.

رئیس پلیس فتا اظهار کرد: این پرونده در حال رسیدگی بود که چهار شکایت دیگر با همین شیوه دریافت شد. با توجه به تحقیقات و گفته افرادی که شکایت کرده بودند مشخص شد که متهم یا متهمان پرونده، مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از موجودی حساب مال باختگان سرقت کرده اند.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی، متهم اصلی پرونده در بستر فضای مجازی را شناسایی کردند. او جوانی ۲۷ ساله بود که با همدستی چندتن از دوستان خود درگاه های جعلی بانکی طراحی می کرد و با دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساب مال باختگان موجودی حساب را سرقت می کرد.

وی گفت: تحقیقات پلیسی انجام شد و مخفیگاه متهم در محدوده سعادت آباد، شناسایی شد. در ادامه با دستور مقام قضائی در یک عملیات پلیسی، متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

به گفته وی، متهم در پلیس فتا به جرم ارتکابی اعتراف کرده و در این باره گفته که با همکاری ۶ تن از همدستانش سایت جعلی را طراحی وانتقال وجوه را انجام می داده است.

رییس پلیس فتا اظهار کرد: پس از انجام تحقیقات دیگری سایر اعضای این باند نیز در عملیات های منسجم دستگیر و به جرم ارتکابی وهمکاری با یکدیگر در این رابطه اعتراف کردند.

وی افزود: پس از تکمیل شدن پرونده هر ۷ متهم به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − پانزده =