کد خبر : 235825
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۴۰
-

اردن به سفیر فرانسه: اهانت به احساسات مسلمانان را رد می‌کنیم

اردن به سفیر فرانسه: اهانت به احساسات مسلمانان را رد می‌کنیم

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه الجزیره، قطر افزایش سخنرانی‌های مردمی تحریک‌آمیز در اهانت به ادیان را محکوم و بر مخالفت خود با انواع اظهارات انزجارآمیز مبتنی بر عقیده، دین و نژاد تاکید کرد. قطر اشاره کرد، سخنرانی‌های تحریک‌آمیز شاهد تحولی خطرناک با ادامه درخواست‌های سیستماتیک با تکرار هدف‌گیری حدود دو میلیارد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت شبکه الجزیره، قطر افزایش سخنرانی‌های مردمی تحریک‌آمیز در اهانت به ادیان را محکوم و بر مخالفت خود با انواع اظهارات انزجارآمیز مبتنی بر عقیده، دین و نژاد تاکید کرد.

قطر اشاره کرد، سخنرانی‌های تحریک‌آمیز شاهد تحولی خطرناک با ادامه درخواست‌های سیستماتیک با تکرار هدف‌گیری حدود دو میلیارد مسلمان از طریق اهانت به شخص رسول اعظم (ص) است.

وزارت خارجه قطر تاکید کرد، همچنان حامی ارزش‌های مسالمت‌آمیز و همزیستی و تلاش برای تقویت اصول امنیت و صلح جهانی است و از همه می‌خواهد براساس مسؤولیت‌شان مقابل سخنرانی‌های کینه‌توزانه و تحریک‌آمیز بایستند.

همچنین ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در دیدار با سفیر فرانسه در امان نارضایتی شدید کشورش را از بابت انتشار تصاویر کاریکاتوری و موهن ابراز داشت و گفت، اهانت‌ها به نمادها و مقدسات دینی فرهنگ انزجار، خشونت، افراط‌گرایی و تروریسم را تغذیه می‌کنند که کشورش همه انواع آنها را رد می‌کند.

وی اظهار کرد: اهانت به حضرت محمد و انبیا تحت شعار آزادی بیان قابل قبول نیست و حکم دادگاه اروپایی حقوق بشر در سال ۲۰۱۸ اشاره می‌کند اهانت به حضرت محمد در قالب آزادی بیان نیست.

وزیر خارجه اردن تاکید کرد، کشورش حامی فرهنگ صلح و احترام به دیگران و مقدسات دیگر و عقاید است و فرانسه باید فورا درباره حمله نژادپرستانه علیه دو شهروند اردنی به نام‌های هبه ابوعید و محمد ابوعید تحقیق کند و متجاوزان را فورا تحویل دستگاه قضا دهد.

او بر همبستگی تلاش‌های برای مقابله با فرهنگ تبعیض نژادی تاکید کرد و گفت،‌ دین حنیف اسلام دین محبت، صلح و احترام به دیگران است و بر صیانت از آزادی عقاید و احترام به انبیا و عقاید دینی تاکید و اعمال خشونت‌آمیز و تروریسم را محکوم می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =