کد خبر : 235758
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
-

پیشنهاد جدید لیکود برای ممانعت از نخست وزیری گانتس

پیشنهاد جدید لیکود برای ممانعت از نخست وزیری گانتس

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بر این اساس، لیکود پیشنهاد داده که بنی گانتس وزیر جنگ کنونی در نوامبر آینده به عنوان رئیس جدید رژیم صهیونیستی انتخاب شود و در مقابل نتانیاهو همچنان نخست وزیر بماند. روزنامه عبری زبان معاریو تاکید کرد که هنوز مشخص نیست که گانتس این پیشنهاد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بر این اساس، لیکود پیشنهاد داده که بنی گانتس وزیر جنگ کنونی در نوامبر آینده به عنوان رئیس جدید رژیم صهیونیستی انتخاب شود و در مقابل نتانیاهو همچنان نخست وزیر بماند.

روزنامه عبری زبان معاریو تاکید کرد که هنوز مشخص نیست که گانتس این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد یا خیر.

بر اساس توافق حزب آبی-سفید به رهبری گانتس و لیکود به رهبری نتانیاهو برای تشکیل دولت ائتلافی، قرار بود پس از تشکیل دولت جدید نتانیاهو یک سال و نیم نخست وزیر باشد و پس از آن گانتس جانشین او شود و برای مدتی مشابه در این سمت فعالیت داشته باشد.

با این حال، نتانیاهو تمایلی به کناره‌گیری از سمت نخست وزیری ندارد و ظاهرا از ابتدا هم نمی‌خواست گانتس حتی برای یک روز نخست وزیر باشد و در همین راستا، بارها به بهانه‌های مختلف درصدد انحلال کنست و برگزاری انتخابات مجدد بوده و تا به این لحظه هم حاضر به تصویب بودجه دولت نشده است؛ مساله‌ای که اصلی‌ترین مورد اختلافی بین او و گانتس است و ممکن است در نهایت به فروپاشی دولت ائتلافی منجر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =