کد خبر : 235760
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
-

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام زنده: کمبود دام و گوشت در کشور نداریم

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام زنده: کمبود دام و گوشت در کشور نداریم

به گزارش قائم آنلاین، منصور پوریان درباره وضعیت موجودی دام کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۳۳۵ هزار راس گوساله پرواری و ۷۰ میلیون راس گوسفند در کشور وجود دارد. سوال اینجاست چرا به‌رغم تمامی این تولیدات قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف همچنان بالاست. این گرانی متاثر از عوامل مختلفی است و این عوامل

به گزارش قائم آنلاین، منصور پوریان درباره وضعیت موجودی دام کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۳۳۵ هزار راس گوساله پرواری و ۷۰ میلیون راس گوسفند در کشور وجود دارد. سوال اینجاست چرا به‌رغم تمامی این تولیدات قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف همچنان بالاست. این گرانی متاثر از عوامل مختلفی است و این عوامل هیچ وقت نگذاشته بازار گوشت به ثبات برسد.

وی اظهار داشت: تصمیماتی به تازگی از سوی دامپزشکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر ممنوعیت جابجایی دام زنده در کشور اتخاذ شده است. متاسفانه طی یک ماه گذشته بصورت بی‌رویه در تمامی شهرها و استان‌های کشور این اتفاق افتاد و سبب شده بازار با کمبود و جهش قیمت مواجه شود.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام زنده ضمن اشاره به اینکه سرانه مصرف گوشت در کشور به شدت پائین آمده است، افزود: بالا رفتن قیمت گوشت در حال حاضر به هیچ‌وجه منطقی نیست چرا که موجب ریزش بیش از حد مصرف‌کنندگان گوشت در جامعه خواهد شد.

پوریان ادامه داد: قیمت منطقی هرکیلوگرم دام سبک در شرایط حاضر ۴۰ و دام سنگین ۳۵ هزار تومان است. کمبود دام و گوشت گرم درکشور وجود ندارد و ذخایر گوشت منجمد نیز در سردخانه‌ها کامل است. وقتی بازار خوبی داشته باشیم تولید نیز مطلوب خواهد بود و زمانی که تعادل در بازار به هم بخورد تولید نیز آسیب‌پذیرمی‌شود.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام افزود: قبل از اینکه عرضه و تقاضا در گوشت قرمز دچار مشکل شود باید تدابیر و تصمیم‌های لازم و ضروری گرفته شود تا بازار دچار هیجانات کاذب نشود. هم‌اکنون قیمت‌ها با منطق مصرف‌کننده همخوانی ندارد که این مسئله باعث کاهش مصرف گوشت قرمز در کشور شده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − هفت =