کد خبر : 235383
تاریخ انتشار : جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
-

پوتین: روسیه آمادگی پذیرش تاخیر در افزایش تولید اوپک پلاس را دارد

پوتین: روسیه آمادگی پذیرش تاخیر در افزایش تولید اوپک پلاس را دارد

به گزارش قائم آنلاین، قیمت نفت روز پنج شنبه در پی اظهارات ولادیمیر پوتین افزایش یافت. محدودیت عرضه اوپک پلاس قرار است از ژانویه تسهیل شود اما این گروه اعلام کرده که ممکن است در صورت وخامت وضعیت تقاضا، این برنامه را تغییر دهد. با این حال ترجیح پوتین، پایبندی به توافق اولیه است. وی

به گزارش قائم آنلاین، قیمت نفت روز پنج شنبه در پی اظهارات ولادیمیر پوتین افزایش یافت. محدودیت عرضه اوپک پلاس قرار است از ژانویه تسهیل شود اما این گروه اعلام کرده که ممکن است در صورت وخامت وضعیت تقاضا، این برنامه را تغییر دهد. با این حال ترجیح پوتین، پایبندی به توافق اولیه است.

وی در اظهاراتی گفت: ما تصور می کنیم که فعلا نیازی به تغییر این برنامه نیست. با این حال منتفی نمی کنیم که ممکن است محدودیت فعلی تولید را ادامه دهیم و به آن زودی که قرار بود، تولید نفت را افزایش ندهیم. اگر لازم باشد می توانیم درباره کاهش بیشتر تولید تصمیم بگیریم اما فعلا نیازی نمی بینیم.

اوپک و متحدانش در وضعیت دشواری قرار گرفته اند. معامله گران هشدارهای فزاینده ای می دهند که بازار نمی تواند عرضه بیشتر نفت را جذب کند. اظهارات اخیر پوتین نشان دهنده اتفاق نظر میان روسیه و عربستان سعودی در این مورد است که ماه جاری تماسهای دیپلماتیکشان در خصوص بازار نفت را افزایش داده اند.

پس از دو تماس تلفنی میان ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در عرض یک هفته، وزیران نفت آنها هم در نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک جبهه متحدی را به نمایش گذاشتند. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی و الکساندر نواک، همتای روسی وی از اعضای گروه خواستند آماده مقابله با روندها و تحولات منفی باشند.

اوپک و متحدانش قرار است از ابتدای سال ۲۰۲۱ محدودیت عرضه خود را تسهیل کرده و حدود دو میلیون بشکه در روز به تولیدشان اضافه کنند. اما وزیران نفت اوپک پلاس در نشست دسامبر درباره ادامه برنامه ای که در آوریل تصویب شده بود، تصمیم خواهند گرفت. این گروه در ژوییه اقدام مشابهی کرده و به دلیل نگرانی از عدم بهبود تقاضا، افزایش تولید برنامه ریزی شده را یک ماه به تاخیر انداخته بود.

پوتین گفت: اوپک پلاس مکانیزم پیچیده اما موثری برای تثبیت بازار جهانی نفت است و همکاری در داخل اوپک نه تنها اجازه می دهد مشکلات خاص حل شوند بلکه حیات جدیدی به دیپلماسی چند جانبه می بخشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پیش از اظهارات پوتین، ایگور سچین، مدیرعامل روس نفت و یکی از منتقدان اوپک پلاس اظهار کرده بود تعامل میان کشورهای تولیدکننده نفت ضروری بوده و خواستار اقدام برای تثبیت بازار نفت شده بود. اگرچه وی مستقیما از اوپک پلاس نام نبرده بود اما اظهار کرده بود تقاضا برای نفت ممکن است سال آینده احیا نشود اما اقدامات هماهنگ برای رسیدن به چنین نتیجه ای لازم است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + پانزده =