کد خبر : 234937
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
-

عذرخواهی یک کارگردان از خانواده شجریان

عذرخواهی یک کارگردان از خانواده شجریان

به گزارش قائم آنلاین، کارگردان “مینای شهر خاموش” در یادداشت ، نوشته است: «بزرگمردی را از دست داده‌ایم که جایش پر نمی‌شود و فراموش هم نمی‌شود، چه شما تصویرش را در بیلبوردهای شهر بگذارید و چه بردارید! جمع آوری بیلبوردها و بنرهای تصویر زنده یاد شجریان در همدان خجالت‌آور است برای منِ شهروند، برای شما که

به گزارش قائم آنلاین، کارگردان “مینای شهر خاموش” در یادداشت ، نوشته است: «بزرگمردی را از دست داده‌ایم که جایش پر نمی‌شود و فراموش هم نمی‌شود، چه شما تصویرش را در بیلبوردهای شهر بگذارید و چه بردارید!

جمع آوری بیلبوردها و بنرهای تصویر زنده یاد شجریان در همدان خجالت‌آور است برای منِ شهروند، برای شما که مدیر اداره ارشاد هستید، برای شهرداری که مرتکب موضوع شده است و برای همه مدیرانی که چشم بر این رفتار غیر فرهنگی بسته‌اند.
کجای دنیا با هنرمند ملی‌شان این کار را می‌کنند که شما انجام دادید؟
هنرمندِ فوت کرده که دیگر خطری ندارد، حرفی نمی‌زند، انتقادی نمی‌کند، کسی را به چالش نمی‌کشد، چرا باید تصویرش را حذف کنید؟
به گفته معاون خدمات شهری شهرداری و سخنگوی شورای شهر همدان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز تصاویر را لغو کرده و در موضوع جمع آوری تصویر استاد شجریان، شورا و شهرداری دخالتی نداشته و ارشاد مجوزها را لغو کرده است و این ارگان باید  پاسخگو باشد. اما علاوه بر این بیلبوردها، هفت بنر نیز از طرف انجمن موسیقی همدان بر داربست‌هایی که در اختیار شهرداری است نصب شده بود که ارشاد در آن دخیل نبود این بنرها چرا جمع‌آوری شد؟

اگر مشکلی وجود داشت چرا تصاویر بنرها را برخی اعضای شورای شهر در صفحات خصوصی خود منتشر کردند؟
رفتار فرهنگی مدیران ما که شده است بنر تبریک و تسلیت چاپ کردن و به در و دیوار زدن آن‌ها و اعلام این که کار فرهنگی کرده‌ایم! نه عزیزان، هروقت فرهنگسرا ساختید، سالن تاتر و سینما ساختید، برای اعتلای خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، موسیقی، سینما، ادبیات و دیگر رشته های هنری تلاش کردید، کلاس آموزشی گذاشتید، هنرجو تربیت کردید، برای رشد هنرمندان شهر برنامه‌ریزی کردید و هنرمند تحویل دادید، بیایید و ادعا کنید که مفید بوده‌اید! جشنواره فیلم کودک و نوجوان با مساعی چند مدیر دلسوز به همدان آمد اما عُرضه نگه داشتنش را نداشتید، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هم که مختص همدان است و با همت مدیران قدیم ارشاد شکل گرفت را هم اگر بعد از بیست و یک دوره از دست ندهید جای شکر دارد.
بگذریم، بزرگمردی را از دست داده‌ایم که جایش پر نمی‌شود و فراموش هم نمی‌شود، چه شما تصویرش را در بیلبوردهای شهر بگذارید و چه بردارید!
امیدوارم دفعه بعد که دعای ربنایش را که شنیدید، از رفتار خود بیشتر شرمنده شوید.
به عنوان یک فرزند شهر کهن همدان از خانواده‌ اسطوره موسیقی ایران بابت این رفتار ناپسند عذرخواهی می‌کنم.»

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =