کد خبر : 234919
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
-

دولت برای ایجاد تحول اقتصادی ظرفیت‌های زیادی در اختیار دارد

دولت برای ایجاد تحول اقتصادی ظرفیت‌های زیادی در اختیار دارد

به گزارش قائم آنلاین، اکرمی افزود:«دولت براي اصلاح امور اقتصادي فرصت بسياري دارد و نبايد گفت که ۱۰ ماه از عمر دولت بيشتر باقي نمانده؛ زيرا اين ۱۰ ماه حدود ۴۰ هفته محسوب مي‌شود و در اين مدت کارهاي بسياري براي بهبود شرايط مي‌توان انجام داد». وی در ادامه گفت:«چرا بايد دو‌ميليون واحد مسکوني خالي

به گزارش قائم آنلاین، اکرمی افزود:«دولت براي اصلاح امور اقتصادي فرصت بسياري دارد و نبايد گفت که ۱۰ ماه از عمر دولت بيشتر باقي نمانده؛ زيرا اين ۱۰ ماه حدود ۴۰ هفته محسوب مي‌شود و در اين مدت کارهاي بسياري براي بهبود شرايط مي‌توان انجام داد».

وی در ادامه گفت:«چرا بايد دو‌ميليون واحد مسکوني خالي در کشور وجود داشته باشد؟ اين مصداق احتکار است. دولت بايد بسترهاي لازم را براي نظارت بر ساخت و عرضه مسکن فراهم آورد تا مبادا يک واحد مسکوني خالي در کشور وجود داشته باشد».
کارشناسان معتقدند که دولت از ظرفیت‌ها و اختیارات فراوانی برخوردار است، ولیکن اهتمام و اراده‌ای برای بهرهمندی از این اختیارات و ظرفیت‌ها ندارد.

اهانت ارگان رسانه‌ای شهرداری تهران به یک شهید
روزنامه همشهری- ارگان رسانه‌ای شهرداری تهران- در تیتری سخیف و توهین‌آمیز، شهادت جوان بسیجی آمر به معروف را با عنوان «مرگ مرد بسیجی در درگیری با اشرار»! منتشر کرد.
شامگاه ۲۷ مهر پاسدار بسیجی محمد محمدی در درگیری با ۷ نفر از اراذل‌واوباش محله تهرانپارس تهران مورد ضرب‌وجرح با چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید. این پاسدار شهید که پس از درگیری اراذل اوباش با یک خانم وارد صحنه می‌شود و از آنها درخواست رعایت عفت کلام و رفتار می‌کند تا درگیری خاتمه یاید مورد حمله قرار گرفته و بر اثر شدت جراحت ضربه چاقو به شهادت می‌رسد.
با موافقت خانواده شهید محمدی، اعضای بدن ‎او به چند بیمار نیازمند اهدا شد و جان دوباره به آنها بخشید.
شهید محمد محمدی تنها یکی از هزاران جوان بسیجی است که جان خود را در صیانت از کشور و ملت خود در طبق اخلاص گذاشت. با این‌حال ارگان رسانه‌ای شهرداری تهران در اقدامی سخیف و تأمل برانگیز، با تیتری زننده، شهادت این جوان بسیجی را پوشش داده است.
ذوق زدگی روزنامه شرق از احتمال بازگشت «کِری» به کاخ سفید!
روزنامه شرق با انتشار تصویر خندان «جان کری» در صفحه اول، در گزارشی با عنوان «ایران و آمریکای ۲۰۲۱» نوشت:«گفت‌وگوهای درونی دموکرات‌ها حاکی  از آن است که جان کری ۷۶ساله، فرمانده آمریکایی مذاکرات برجام و وزیر خارجه اوباما که دیدارهای تاریخی‌اش با ظریف، دیدار رسمی مقامات ایران و آمریکا را از محال به روزمره تبدیل کرد، به عنوان گزینه احتمالی برای سمتی مشورتی در کنار جو بایدن در نظر گرفته شده است…در صورتی که خبر قرارگیری او به‌طور رسمی در کنار بایدن اعلام شود، پژواک آن در ایران از خبر انتصاب هر وزیر خارجه‌ای بلندتر خواهد بود».
این ذوق زدگی روزنامه شرق مسبوق به سابقه است. این روزنامه زنجیره‌ای در دی ماه ۹۴ در گزارشی با عنوان «امضای کری تضمین است» نوشته بود:«به دنبال اعتراض ظریف [به قانون محدودیت ویزا که نقض برجام از سوی آمریکا بود] جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در نامه‌ای خطاب به ظریف نوشت این قانون به‌هیچ‌وجه مانع ما نمی‌شود که تعهدات خود طبق برجام را اجرا کنیم…عراقچی-۳۰ آذر ۹۴- تأکید کرد که این نامه، امضای وزیر خارجه آمریکا را دارد و اجرای موفق برجام را تضمین کرده است. وی تأکید کرد: آنچه برای ما مهم است این است که برجام در مرحله اجرا با هیچ‌گونه خدشه و صدمه‌ای مواجه نشود، آقای کری این تضمین را به‌عنوان وزیر خارجه آمریکا به‌صورت کتبی با امضای رسمی داده است».

این تیتر بارها به‌عنوان نماد سهل‌اندیشی مدعیان اصلاحات در موضوع برجام و حوزه سیاست خارجی و مواجهه با کشورهای سلطه‌گر غربی معرفی شد. مدیرمسئول روزنامه شرق چندی بعد با اشاره به این تیتر گفت:«من مبالغه را قبول دارم. این مبالغه‌ها باید می‌شد به این خاطر که فضا خیلی فضای تنگ و ترشی بود، دولت باید در حقیقت این موضوع را قدری بزک می‌کرد که بتواند حرفش را به کرسی بنشاند».
گویا این روزنامه زنجیره‌ای باز هم به این فکر افتاده که برای بزک خسارت محض برجام، به مبالغه روی آورد.

سماجت جریان تحریف برای بزک FATF با وجود اسناد غیر قابل انکار
مهدی پازوکی کارشناس اقتصادی بزک‌کننده برجام و FATF، روز گذشته در روزنامه دولتی ایران نوشت: «سیستم بانکداری ایران به لحاظ سیستمی در قیاس با سایر کشورها بسیار عقب است و بایستی این امر با همکاری نظام بانکداری دنیا اصلاح شود. اگر می‌خواهیم سیستم بانکداری اصلاح شود ضرورت دارد که اف‌ای تی اف را بپذیریم. عدم تعامل با کشورها تنها در زمان جنگ است ولی در دنیای امروز اینگونه نیست. در حال حاضر کشورهای چین، روسیه و ترکیه شرکای تجاری اصلی ایران هستند، این کشورها عضو اصلی اف‌ای تی اف هستند، اگر این امر اتفاق بدی بود چرا شرکای اصلی ما به آن پیوستند؟ از طرفی قرار نبود و نیست که ما عضو اصلی باشیم و بنا بود مانند ۱۸۷ کشور فقط همکار اف‌ای تی اف باشیم. اگر در بومی ‌سازی اقتصاد این مقوله دنبال می‌شود که با سیستم بانکی جهان همکاری نداشته باشیم و با سایر کشورها هیچ تعاملی صورت نگیرد این امر به هیچ عنوان منطقی و عقلانی نیست.»

درباره ادعاهای مطرح شده در نوشته فوق باید گفت؛ اولا، اصلاح نظام بانکی موضوعی کاملا داخلی است و ربطی به FATF ندارد.

ثانیا، برخلاف ادعای بزک‌گران FATF، اجرای FATF است که موجب خودتحریمی و کشیدن دیوار دور اقتصاد کشور است؛ کار‌گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اسفند ۹۷ با انتشار گزارشی صراحتاً اعلام کرد که اجرای مؤثر تحریم‌های مالی هدفمند و شناسایی مسیرهای ایران برای دور زدن تحریم را ذیل رسالت مقابله با ‌اشاعه تسلیحات کشتار جمعی خود تعریف کرده و با جدیت تمام در پی اجرای آن است. خوان زاراته، معاون سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز چندی پیش گفته بود: «برای قرار‌دادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای این کشور، به حضور کاملFATF نیاز است. برای اینکه ایران از نظام مالی منزوی شود، لازم استFATF برای تایید قضاوت‌هایی پیرامون نظام مالی ضد پولشویی و مبارزه با ‌تروریسم مداخله کند.»

افزون بر اینها، صرافی‌هایی که با ایران کار می‌کردند را همکاری با FATF لو داد. بانک کشاورزی خرداد ۹۶ طی ابلاغیه ای، در راستای عمل به توصیه‌های FATF، کلیه شعب خود را از همکاری مالی با برخی ارگان‌های داخلی که در تحریم بدخواهان ملت بودند، منع کرد. همین رویه را بانک ملت و سپه نیز اجرا کردند.

ثالثا، ظریف در صحن علنی مجلس گفته بود: «نه من و نه رئیس‌جمهور تضمین نمی‌دهیم که با تصویب لوایح مرتبط با FATF مشکلات حل شود.» محمدرضا پورابراهیمی، رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم نیز گفته بود: «از شخص وزیر امور خارجه (محمد جواد ظریف) سؤال کردم و گفتم اگر جمهوری اسلامی ایران، همه تعهدات را بپذیرد آیا هیچ تضمینی وجود دارد که از لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف خارج شود یا اتفاق دیگری رقم می‌خورد. ظریف گفت، خیر هیچ تضمین و تعهدی وجود ندارد.»

رابعا، آنچه «کار تبادلات بانکی و مالی را سخت کرده است» تحریم‌های ثانویه آمریکاست نه FATF. روزنامه شرق نوشته بود: «حتی اگر FATF را بپذیریم و بانک‌های دنیا هم تایید کنند، باز آمریکا تحریمی بر ما اعمال کرده است که به خاطر آن بانک‌ها حاضر نیستند با ما فعالیت کنند.» خامسا، با وجود اینکه آمریکا و اروپا عضو FATF هستند اما ۷۶ درصد پولشویی‌های دنیا در همین کشورها انجام می‌شود. اسناد منتشر شده از سوی دو مرکز بوزفیدنیوز و کنسرسیوم بین‌المللی تحقیقات خبرنگاران نشان می‌دهد FATF چشم خود را بر پولشویی‌های کلان در آمریکا و اروپا بسته است. با وجود اسناد و شواهد غیر قابل انکار، جریان تحریف، خائنانه، FATF را بزک می‌کند. این طیف باید پاسخ دهد که اجرای یکطرفه توصیه‌های FATF جز خودتحریمی و عدم همکاری با برخی نهادهای داخلی در راستای قوانین FATF چه دستاوردی برای کشور داشته است؟ آنها باید پاسخگوی روایت واژگونه، آدرس‌های غلط و بازی در نقشه دشمن باشند.

«گردش به راست روحانی»؛دروغ مضحک بانیان وضع موجود برای فرار از پاسخگویی
روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت:«با گذشت حدود ۳ سال از آن روزهاي پيروزي، نه روحاني، روحاني آن روزهاست و نه حاميانش، حاميان آن روزها. گردش به راست رييس‌جمهوري همزمان با آغاز دولت دوازدهم و ناتواني در تحقق وعده‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي دولت دوم «تدبير و اميد»، چنان محسوس بود كه حتي ياران و مشاورانش هم ديگر ياراي كتمانش را ندارند و نتيجه شد، دوري بيش از پيش رييس‌جمهوري محبوب ۹۲ و حتي ۹۶ از پايگاه اجتماعي‌اش؛ فاصله‌اي كه سبب شده حالا چپ و راست، هركدام به طريقي خواهان خداحافظي‌اش با كاخ «پاستور» باشند و او مجبور به انتخاب تنها يك راه از چهارراهي كه هركدام مخاطراتي قابل‌توجه براي او و آينده سياسي‌اش به دنبال خواهد داشت… این چهارراه عبارت است از استیضاح، استعفا، تداوم وضع موجود، تحول در سیاست‌ها از جمله مذاکره».
اکثریت مطلق دولت روحانی در اختیار مدعیان اصلاحات است. اما با این‌حال رسانه‌های زنجیره‌ای با دروغ مضحک «گردش به راست روحانی» در پی فرار از پاسخگویی هستند.
طیف مدعی اصلاحات بانی اصلی وضع موجود است. وضعیتی که میوه و ثمره مذاکره و اعتماد به آمریکاست. وضعیت فعلی دلار، سکه، خودرو، مسکن و…همگی همان سیب و گلابی‌های برجام است، با این‌حال مدعیان اصلاحات همچنان مذاکره با آمریکا را به عنوان یکی از گزینه‌های برون رفت از وضع موجود جا می‌زنند!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + دو =