کد خبر : 231867
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۵:۴۵
-

آغاز اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن

آغاز اولین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن

به گزارش قائم آنلاین، مناظره انتخاباتی این دو رقیب جمهوری‌خواه و دموکرات در دانشگاه «کیس وسترن ریزرو» در کلیولند ایالت اوهایو با مجری‌گری «کریس والاس» که در فاکس نیوز مشغول به کار است و در شش بخش ۱۵ دقیقه‌ای حول محورهای سوابق این دو نامزد، دیوان عالی آمریکا، کووید-۱۹، اقتصاد، نژاد و خشونت در شهرها

به گزارش قائم آنلاین، مناظره انتخاباتی این دو رقیب جمهوری‌خواه و دموکرات در دانشگاه «کیس وسترن ریزرو» در کلیولند ایالت اوهایو با مجری‌گری «کریس والاس» که در فاکس نیوز مشغول به کار است و در شش بخش ۱۵ دقیقه‌ای حول محورهای سوابق این دو نامزد، دیوان عالی آمریکا، کووید-۱۹، اقتصاد، نژاد و خشونت در شهرها و درستی انتخاباتی در حال انجام است.

این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای که بدون آگهی است، ۳۵ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر برگزار می‌شود و دومین و سومین مصاف این دو نامزد هم به ترتیب ۱۵ اکتبر در ایالت فلوریدا و ۲۲ اکتبر در ایالت تنسی خواهد بود.

اعضای خانواده دونالد ترامپ و پسر جو بایدن نیز در سالن مناظره حضور دارند و مستقیم شاهد تقابل این دو هستند.

دونالد ترامپ و بایدن در هنگام ورود به اولین مناظره برای ورود به کاخ سفید با یکدیگر دست ندادند، ماسک هم به صورت نداشتند و فاصله اجتماعی را رعایت کردند.

اولین سوال مناظره از این نامزدها درباره دیوان عالی آمریکا و قاضی منتخب ترامپ برای کرسی خالی این دیوان پرسیده شد. بایدن بار دیگر تاکید کرد که نامزد دیوان عالی و جانشین خانم گینزبرگ که سپتامبر بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت، باید بعد از انتخابات انتخاب شود، نظری که ترامپ به شدت به آن حمله کرد و گفت به عنوان رئیس جمهوری کنونی آمریکا حق انتخاب دارد و گزینه مورد نظرش که قاضی ایمی برت است، عالی توصیف کرد.

در بحث طرح سلامت «اوباماکر» کریس والاس به ترامپ گفت که دولت او برنامه مشخصی برای جایگزینی این طرح نداشته است. بایدن هم دونالد ترامپ را دروغگو خطاب کرد و گفت که او به فکر مردم نیست و میلیون‌ها تن از طرح اوباماکر استفاده می‌کنند اما ترامپ قصد دارد که این حق را از آنها بگیرد. ترامپ هم گفت: من این حق را به مردم داده‌ام تا خودشان انتخاب کنند.

دونالد ترامپ بارها در میانه سخنان بایدن مداخله کرده و حرف‌های کنایه‌آمیز به او می‌گفت‌ که در نهایت با واکنش مجری و بایدن مواجه شد که از او خواستند تا ساکت بماند و اجازه حرف زدن به آنها بدهد. بایدن در نهایت به ترامپ گفت: ممکن است خفه شوید؟

ترامپ در بخش سوالات مرتبط با کووید-۱۹ از اقدامات دولتش در مقابله با کرونا دفاع کرده و خطاب به بایدن گفت که آنها می‌خواستند کشور را تعطیل کنند. ترامپ گفت که آمریکا چند هفته تا دستیابی به واکسن برای کروناویروس فاصله دارد. بایدن هم در واکنش به صحبت‌های ترامپ درباره واکسن گفت: من اصلا به او اعتماد ندارم.

دونالد ترامپ خطاب به بایدن گفت که بیش از ۴۷ سالی که بایدن در عرصه سیاست حضور داشته است، به مردم آمریکا خدمت کرده است. ترامپ گفت: من ارتش شکست‌خورده‌ای که شما به من دادید، درست کردم و خدمت من از ۴۷ سال خدمت شما بیشتر بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 16 =