کد خبر : 227474
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
-

نرم افزار دیزل بان، مراقب دیزل ژنراتور شماست

نرم افزار دیزل بان، مراقب دیزل ژنراتور شماست

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام رویان صنعت، تقریبا هیچ نقطه ای روی کره زمین باقی نمانده که به برق دسترسی نداشته باشد. این در حالی است که هنوز شبکه پخش سراسری برق به تمام دنیا نرسیده است. در اغلب موارد در نبود شبکه سراسری برق، از دیزل ژنراتور برای تامین برق اضطراری استفاده می شود.

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام رویان صنعت، تقریبا هیچ نقطه ای روی کره زمین باقی نمانده که به برق دسترسی نداشته باشد. این در حالی است که هنوز شبکه پخش سراسری برق به تمام دنیا نرسیده است. در اغلب موارد در نبود شبکه سراسری برق، از دیزل ژنراتور برای تامین برق اضطراری استفاده می شود.

دیزل ژنراتور از دو قسمت اصلی موتور دیزل و ژنراتور تشکیل شده است. موتور دیزل با استفاده از انرژی شمیایی موجود در سوخت، ژنراتور را به حرکت درمی آورد. در این حالت است که برق تولید می شود.

قیمت دیزل ژنراتور معمولا بالاست. حتی دیزل ژنراتور دست دوم هم قیمت نسبتا بالایی دارد. برای همین مراقبت و نگهداری درست از این وسیله بسیار مهم است.

موارد بسیاری وجود دارد که در نگهداری از دیزل ژنراتور باید رعایت شود. زمان درست تعویض روغن، فیلتر ها، باتری و… از جمله موارد مهم نگهداری این وسیله مهم کاربردی  و البته گران قیمت هستند.

شرکت رویان صنعت با ارائه نرم افزار دیزل بان، نگهداری از دیزل ژنراتور را بسیار راحت تر کرده است. این نرم افزار می تواند با اطلاعاتی که از دیزل ژنراتور دریافت می کند؛ راهکار های مناسب برای نگهداری بهتر از این وسیله را به شما ارائه دهد.

به عنوان مثال در زمینه زمان مناسب تعویض روغن موتور دیزل، این نرم افزار با توجه به نوع روغن مصرفی، با آلارم، زمان تعویض روغن را یادآوری میکند. حتما توجه دارید که به خاطر سپردن زمان تعویض روغن در دیزل ژنراتور چقدر دشوار است.

چرا که با توجه به نوع روغن مصرفی این زمان تغییر میکند. از طرفی مخصوصا برای دیزل ژنراتور های دائم کار تعویض روغن گاهی باید دوبار در هفته انجام شود. اگر این زمان تعویض عقب بیوفتد، ممکن است آسیب جدی به دستگاه وارد شده و هزینه بالایی را روی دست صاحبان خود بگذارد.

به یاد نگهداشتن زمان تعویض روغن وقتی سخت تر خواهد شد که یک نفر در یک مجموعه بزرگ مسئول مراقبت و نگهداری چندین دیزل ژنراتور باشد. پس برای جلوگیری از اشتباه و مراقبت بهتر و بیشتر از دیزل ژنراتورها معمولا باید چند نفر را استخدام کرد؛ ولی از دیگر امکانات این نرم افزار این است که از آن می توان برای مراقبت و نگهداری چندین دیزل ژنراتور – دائم کار  یا اضطراری – به صورت همزمان استفاده کرد. این مزیت باعث می شود که برای نگهداری از چندین دیزل ژنراتور استفاده از یک نیروی انسانی کافی باشد.

این نرم افزار امکان ارائه گزارش وضعیت دستگاه را هم دارد. گزارش در نرم افزار دیزل بان به صورت PDF آماده می شود و میتوان آن را برای هر مخاطبی ارسال نمود.

این ویژگی برای مدیران مجموعه های بزرگ بسیار مناسب است. چرا که در این مجموعه ها، معمولا از متصدی دیزل ژنراتور برای مراقبت و نگهداری از این دستگاه  ها استفاده می شود.

اگر مدیریت، متصدی دیزل ژنراتور را ملزم به استفاده از نرم افزار دیزل بان کرده باشد؛ می تواند گزارش روزانه وضعیت دیزل ژنراتور های خود را به صورت PDF دریافت کند. همچنین با استفاده از این گزارش ها بر فعالیت های متصدی و مسئول دیزل ژنراتور ها هم نظارت کند.

از دیگر امکانات این نرم افزار، امکان عیب یابی دیزل ژنراتور هست. در هنگام بروز مشکل، می توان در قسمت عیب یابی دیزل ژنراتور علت مشکل را بررسی کرد. در اغلب اوقات، مشکل دیزل ژنراتور با یک راهنمایی ساده از طرف نرم افزار دیزل بان برطرف شده و نیاز به هزینه اضافه نیست.

پشتیبانی آنلاین، مزیت دیگر نرم افزار دیزل بان به شمار می رود. در هر ساعت از شبانه روز از طریق این نرم افزار می توان به متخصصین شرکت رویان صنعت متصل شد. این مهندسین با تجربه، مشکل شما را بررسی و برطرف می کنند و در صورت لزوم، این شرکت، یک تیم مجرب برای حل مشکل دیزل ژنراتور، به محل شما ارسال می کند.

نرم افزار دیزل بان را می توان از سایت شرکت رویان صنعت به صورت رایگان دانلود و استفاده نمایید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 11 =