کد خبر : 227472
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
-

لوله مانیسمان چیست؟

لوله مانیسمان چیست؟

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام پایپ کالا، لوله ها دارای جنس های متفاوتی می باشند که یکی از پرکاربردترین آلیاژهای لوله ها، آلیاژ فولادی می باشد که دارای ظاهری سیاه رنگ می باشد و در شاخه های ۶ متری و ۱۲ متری تولید می گردد البته شاخه ۶ متری بسیار مرسوم تر می باشد. لوله

به گزارش قائم آنلاین، بنابراعلام پایپ کالا، لوله ها دارای جنس های متفاوتی می باشند که یکی از پرکاربردترین آلیاژهای لوله ها، آلیاژ فولادی می باشد که دارای ظاهری سیاه رنگ می باشد و در شاخه های ۶ متری و ۱۲ متری تولید می گردد البته شاخه ۶ متری بسیار مرسوم تر می باشد.

لوله مانیسمان چیست؟

لوله ها فولادی به دو روش متفاوت تولید می گردد که با توجه به روش های تولید دارای قیمت های متفاوتی می باشد، روش تولید لوله ها به صورت زیر می باشد، پایپ کالا علاوه بر فروش لوله های بدون درز منتشر کننده مشخصات فنی لوله های مانیسمان و تمام اقلام تاسیساتی می باشد.

۱. لوله مانیسمان

لوله مانیسمان که با نام لوله بدون درز نیز شناخته می شود به لوله ایی گفته می شود در بدنه آن هیچ گونه درز جوشی وجود ندارد و از شمش های توپر فولادی تولید می گردد.

از لوله های مانیسمان یا همان لوله های بدون درز برای پروژه هایی با فشار و دمای بالا استفاده می شود. لیست قیمت لوله مانیسمان در سایت www.pipekala.com موجود می باشد.

۲. لوله درزدار

برخلاف لوله های مانیسمان، لوله های وجود دارند که در بدنه آن ها درز جوشکاری وجود دارد و به نام لوله های درزدار شناخته می شوند. لوله های درزدار از ورق های فولادی و آهنی تولید می گردند که پس از رول کردن ورق های آهنی، لبه های ابتدایی و انتهایی آن را جوشکاری می کنند.

لوله های درزدار به نسبت لوله های بدون درز دارای قیمت پایین تری و حد تحمل فشاری پایین تری می باشند لذا این لوله ها مناسب برای دما و فشار پایین می باشند و برای انتقال گاز شهری نیز می توان از لوله های درزدار API استفاده نمود.

قیمت لوله مانیسمان

لوله های مانیسمان با توجه به سایز و ضخامتی که دارد قیمت گذاری می شود به این صورت که با بالاتر رفتن ضخامت لوله (وزن لوله) قیمت لوله نیز افزایش می یابد.

لوله های بدون درز در ضخامت های رده ۴۰ ( SCH۴۰ ) بسیار مرسوم می باشند و در لوله کشی های موتورخانه و صنعتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

با رجوع به استاندارد ASME B۳۶.۱۰ می توانید ضخامت لوله های مانیسمان را با استفاده از رده بر حسب میلی متر به دست بیاورید برای مثال لوله مانیسمان سایز ۱ اینچ در ضخامت sch ۴۰ دارای ضخامت ۳.۳۸ میلی متر میباشد.

قیمت لوله مانیسمان همواره دستخوش تغییرات زیادی بوده که pipekala به صورت روزانه این قیمت ها را به روزرسانی می کند و مخاصبان همیشگی پایپ کالا می توانند با رجوع به وب سایت پایپ کالا به صورت روزانه و از ساعت های اولیه روز قیمت لوله های مانیسمان در تمامی سایزها، ضخامت و برندها را چک کنند.

موجودی لوله مانیسمان

لوله های مانیسمان موجود در ایران به صورت عمده در دو دسته تولید داخلی و وارداتی موجود می باشند:

لوله های بدون درز تولید داخل در برندهای گروه ملی اهواز و کاوه دقیق ایرانیان در بازار عرضه می گردد اما جالب است که بدانید این دو کارخانه در سایز و ضخامت های محدودی اقدام به تولید لوله بدون درز می کنند.

لوله های مانیسمان وارداتی عمدتا از کشور از چین می باشد و در تمامی سایزها و ضخامت ها در بازار موجود می باشد.

افزایش قیمت لوله مانیسمان

در روزها و هفته های گذشته قیمت لوله مانیسمان دستخوش تغییرات زیادی بوده است که با افزایش قیمت همراه بوده است و سایت پایپ کالا در طول این روزها همواره اقدام به بروزرسانی آنلاین قیمت ها کرده است.

پایپ کالا به عنوان عاملیت فروش اقلام تاسیساتی از جمله لوله و اتصالات تامین کننده کلی اقلام پایپینگی می باشد و با رجوع به این سایت می توانید از قیمت تمامی محصولات تاسیساتی و همچنین مشخصات فنی تمامی اقلام بهره ببرید.

وبلاگ سایت پایپ کالا نیز اقدام به انتشار مقاله های علمی برای شناخت تمامی محصولات پایپینگی از جمله شیرآلات صنعتی، فلنج ها، لرزه گیرهای لاستیکی و آکاردئونی نموده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 1 =